AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.073

Vilken beg BMW kan man få för 150k kr?

Sida 1 av 2
Do
382
DonAmir
X1 23d E84 -11 Vermillion Rot
Det är så mycket jag kommer att ha sep när jag ska köpa bil.
Jag har nu kollat runt väldigt mycket på lika beg bil siter och hittar flera alternativ.
Ska i augusti åka och köra lite.
Men innan dess vad recommenderar ni av dessa
Sport kupé
3 serie
323 ci -99,00
328 ci -99,00
320 ci -01
325 ci -01

Z3 coupé 2.8 -99
alt ej BMW
Audi TT quattro

5 serie
523 -99,00
528 -99,00
520 -01
525 -01

Jag är själv osäker om jag vill ha en liten sportkupé eller en stadig 5 serie. Jag hoppas nu att E46 priserna sjunker, nu när E90 börjar säljas.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
328ci är en trevlig bil fast det är min personliga åsikt för jag gillar E46 coupe skarpt.

mvh
Vo
15
Vogon
328ci -99 E46
Håller med "Dutta"!
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Om du vill ha 5-serie eller 3-serie är ju personligt...
Jag tycker iaf du ska satsa på 528i - 530i eller 328Ci.
För 150 000kr får du väldigt mycket bil idag. Så se till att du hittar en bil med mycket utrustning och god dokumentation...

Schnelle fart, Härliche fart.
Do
382
DonAmir
vad tycker ni om Z3 coupé 2.8 den har ju också 193 hk
dock är den ju mindre än 328 ci
men själv tycker jag den är snyggare
men vilken är bätttre bil jag har ju inte kört dem än
525im en perfekt kombination mellan sport och komfort.

mh Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Tycker nog att e46:an ligger alldeles för högt. Det borde rimligen bli ett ras snart. E39:an däremot har nått en mycket bra nivå. Varför inte en e39:a med M-paket. En bra kompromiss.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Z3:an e en bra bil. Men jag tycker inte den har någon komfort alls att erbjuda. Klarar du dig utan komfort så köp en Z3... Men jag tycker också att den perfekta kompromissen e 528iM... Dock så verkar de börja falla rätt hårt nu, och frågan e om man kan sälja den när 530in blir billigare om ett litet tag...

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Dom här har bra priser: Länk
Do
382
DonAmir
tack bra priser men jag bor i Skåne så det blir svårt =D
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Intressant, jag funderar i ungefär samma banor. Ett av mina kriterier har varit att jag vill ha en faceliftad version.

Jag tycker att det verkar fullt möjligt att köpa en e39 -01 med M-paket för under 150000, både med 2,5 l motorn och 3l motorn. Det verkar finnas ganska mycket att välja på och det verkar vara många BMW-handlare som har just sådana som har stått ett tag => bra prutläge.

När det gäller e46 har jag endast tittat på touring från -02 och framåt. Priserna på dessa verkar ligga betydligt högre än e39:orna och dessutom verkar priskillnaden mellan Tyskland och Sverige vara ganska stora på just den här modellen. E46:orna med M-paket verkar dock kosta nästan lika mycket i Tyskland som här. Men eftersom fabriksnya E46:or verkar reas ut nu så tror jag att priserna kommer att gå ner en del snart.

Någon annan som har någon spaning?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Cabron: Jag tycker också det verkar fullt möjligt, men så låga priser har bara inte riktigt blivit "officiella". Efter att ha tittat lite på de 528iM som erbjudits så verkar många vara svensksålda och sakna en del av den utrustningen som jag finner viktig t.ex taklucka m.m. Jag tror att det kommer att komma en hel del intressanta objekt till hösten. Många är ju på semester nu och byter antagligen bil efter sommaren. 530iM tror jag iaf kommer att ligga kvar på ett något högre pris då många mycket hellre lägger lite extra pengar men får en nyare och starkare motor samt facelift. M5:an kommer också falla rätt hårt nu när nya M5:an kommit. Många första ägare som byter in sina bilar mot nya M5... Snart så kommer ju även 3års kontrakten på nya 5-serien att löpa ut och då kommer det bli ännu bli ännu ner storm på E39 marknaden, då många som har 530iM släppa sina bilar för en nyare E60.

Jag har alltid upplevt 3-serie touring dyrare i förhållande till motsvarande 5-serie.

Detta är ju bara mina tankar och funderingar kring marknaden och jag ser väldigt gärna kommentarer på detta...

Do
382
DonAmir
På blocket finns flera bilar
Jag har hittat en 328 ci för 129k kr i min hemstad men jag tror inte den har M paket.
Jag tycker att E46 borde sjunka snart men vi får see.

Jag är nog oxå intresserad av
525 IM
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Det är bara att sluta sig till huvudklungan. Herr Gaspedal och Cabron ligger helt rätt i sina tankar, tycker jag. Men för dessa pengar tycker jag nog att du trots allt borde satsa på en riktigt fräsch och välutrustad 528, som du borde kunna få för under 150'. Och då har du pengar kvar till en uppsättning sjyssta fälgar - eller varför inte facelift!
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Mr Gaspedal> Jag håller med dig om din teori kring de officiella och de inofficiella priserna på e39. Många annonserars ut för runt 200'. Jag har visserligen endast hört mig för om sådana som annonseras ut lite billigare och de kan man få för 140-150, eventuellt ännu bättre. Just nu verkar utbudet vara mycket större än efterfrågan på e39. Tyvärr har jag mest kollat 525 men jag tycker att det verkar stå många fina 530 hos BMW-handlarna runt om i Sverige så jag antar att det är samma läge på dem. Detta gäller för övrigt svensksålda bilar.

Jag har precis börjat titta på e46 så jag har inte så bra koll på den än. Men när jag har jämfört 3-serien och 5-serien tidigare så har jag tyckt att 3-serien verkar hålla priset bättre än 5-serien men inte att den kostar mer än en 5-serie med samma ålder. Jag tänkte kolla lite e46 efter semestern så det skulle vara kul att höra vad ni tror om dem. Om man skall döma av folk här på forumet så är den svårsåld men jag tycker det verkar som om det är rätt ont om dem hos handlarna. Dessutom erbjuder de ju fabriksnya till rätt bra priser just nu.

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Cabron: Ang. E46 så nämnde du att det inte finns så många hos handlarna än, det kan ju bero på att 3-års leasingen inte gått ut riktigt än iom att du tittar på 02:or!? Som jag upplever det så brukar priserna oftast rasa när andra ägarna börjar sälja bilen, de som köper bilen som 2-3års bil från BMW på avbetalning och tar efter 24månader ett nytt lån på en nyare bil...

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Just det, såklart att det är rätt glest på dem än så länge.

Jag kan också tänka mig att många med tjänstebil/leasingvariant förlänger med något år så länge deras bil har den senaste designen men att de byter ut den när en ny modell kommer. Jag hoppas på det i alla fall ;) För då ökar ju utbudet när e90 touringen kommer.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Ja, det ligger absolut något i det du säger där, självklart väntar de nuvarande touring ägarna som leasar på att kunna beställa en E90 Touring. Varför binda upp sig på ytterliggare en E46 när E90 väntar strax runt hörnet... =)

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Do
382
DonAmir
Vad tycker ni om denna 528?
Jag tycker den är väldigt fin
Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Om du bor i Skåne är det klart att du ska köpa i Tyskland. Mycket större utbud och bra priser även om man köper hos aukt. handlare, vilket jag tycker att man ska göra. Och så ¨r man träna sig på att böja tyska verb.

I så fall kanske du kan hitta en 330 Ci eller Touring till rätt pris. Lycka till!
bmw320cab
donamir: skulle aldrig i livet köpa en bil av dom. dom kan ju till att börja med lära sig att stava. Ser bara pinsamt ut .!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.