|
|
|
|---|---|
| Det finns ström till knappen i taket men det rappar bara! Någon som har samma eller haft samma problem som jag? | |
|
Välkommen till forumet! En gissning är att kugghjulständerna på din främre elmotor skadats/släppt. Plocka lös elmotorn/elmotorerna och se efter. /Z-motor |
|
|
Har du provat att "bootat" om luckan genom att trycka in stängknappen i ca 10 sek? Rulla fortfort!!! |
|
|
Det låter som om det kan vara kugghjul som du säger Z-motor! Boota om? Innertaket har en glipa just nu på ca 15cm inte stängd men utsidan e helt stängd! Ska jag bara trycka in knappen och inte rör den fram eller bakåt? |
|
|
Det var bara ett höftskott det där med boota, men e billigt att prova. tryck in knappen (uppåt)i ca 10 sek. där efter så stänger du luckan på sedvanligt vis. ( om det nu inte är kuggarna som är paj ) Rulla fortfort!!! |
|
Miper335 |
Lätt att "röra" till funktionerna med de dubbla luckorna men de skall stängas på automatik om du trycker in knappen rakt upp. Du kan även stänga fönster och luckorna via dörrlåset. Vrid nycklen till höger så att bilen låser sej varpå du fortsätter vrida till nästa läge...håll kvar där några sekunder så stänger sej allt i turordning. ( om du inte släpper taget förrän allt är stängt ) Förutsatt att ingenting är sönder förståss. Taklucke problem är tydligen ingenting ovanligt men det finns trådar på det också.... |
|
Z-motor har hjälpt mig med problemet! Tack för alla tips!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.