AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
469

efter 700 mil uppstår nu ett fel ..

Tjena!

Nu har jag kört 700 felfria mil med min bmw .. Så nu var det väl dax att hända något ;)

När jag kör över ett gupp eller annan hålighet så låter det skummt från vänster dämpare bak? Låter som något slår i någon metall .. Vad kan detta vara?? Dämparen som lagt av eller något annat?

mvh
Daniel
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Det är antagligen de övre dämparfestena. Kolla dem genom att lyfta på mattan på sidan i bagageutrymmet. Dessa brukar bli dåliga. Dom kostar ett par hundringar för båda sidor och går på en kvart att byta. Näst intill helt säker på att detta är problemet.
Tjena!

tack för ditt svar!

kunde tänka mig något sådant .. är det farligt och köra 22 mil med dem så?? måste komma hem nämligen ..

mvh
Danel
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hej Daniel,
Stor risk att det är som Gunneriusson säger, stötdämparefästena.
Kan också vara silentblocken (bakvagnsbussningarna), dom har också en tendens att låta metalliskt när de blivit riktigt slut. Då bör man ta det lite lugnt och byta så fort som möjligt.
Det bästa är om du kan hissa upp den och kolla felkällan.
Lycka till!

Mvh
Anders S.
325Ci
jag hade samma problem med min..de va nått gummi som satt där bak vid dämparen/fjädern som var uppsliten..
betalade 600:- att få de fixat o de tog längre tid än en kvart att göra det.

bmwnisse
Checka även fjädern i "koppen" ( längst ner )
och känn med fingrarna på "sista varvet" av
fjädern...( hade fjäderbrott där.. )
Det "klickade" högt o metalliskt.
Tjena alla!

det bästa med att äga en BMW är helt klart den support man får på detta forum ;)

Ska lyfta bilen idag o se vad som är felet! Har skrivit ut denna sida för att leta fel ;)

ha d gubbar!

mvh
Daniel
Tjena!

jodå, det var stötdämpar fästena som var slut, gummibussningen uppe i karossen hade helt släppt ..

så i med nya sån så var det klart :)

blev även ett par koni ställbara på oxo .. hehe. ..

tack för all er hjälp!

mvh
Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.