AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.112

Bra BMW köp, Tyskland eller Sverige?

Sida 2 av 2
Satt och tänkte igenom detta över middagen; jag förstår de som vill ha en svensksåld uddabil, exempelvis M5 E34 eller en svensksåld Alpina B6 3.5 pga. dess unikum. Men ett snikutrustad svenskålt vardagsexemplar förstår jag verkligen inte varför det skulle vara bättre.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Så argumenten för att köpa en importbil är:

ev. mindre vägsalt
att momsen är lägre så att bilen ev. servas längre på verkstad
att tysken tjänar mer så att bilen ev. är mer välutrustad
att tysken inte lagat bilen med biltema-delar
att en doktor ägt bilen som bara kört rakt fram på autobahn (ironi)

Detta måste man ju anse är väldigt fåniga argument. Givetvis är det alltid upp till det enskilda exemplaret. Allt annat är ju vansinne att påstå.

Sen kan jag slänga lite bensin på "debatten"..

Dom flesta importerade bilarna är ju skruvade, sådetså ;-)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Som pistolas skriver är det givetvis upp till det enskilda exemplaret.

Men eftersom importbilar ratas av många blir dessa bilar mer svårsålda och således lägre prisatta.

Detta medför att om du har en bestämd summa pengar kan du få mer utrustning eller en nyare/finare bil om du väljer en importerad. En importbil är ett lite osäkrare köp av den anledningen att det blir svårare att kolla historiken men det egentligen iget större problem.
Svenska bilar har en tendens att lukta unket, det har inte dom tyska... ;=)

Rost finns även i tyskland, men inte vägbulor och ständiga kratrar i vägbanan... Svensksålt säljs ofta vidare strax innan storservice eller närliggande större reparation. En tysksåld bil i absolut toppskick kostar ofta mer än en motsvarande svenksåld, fast den är ofta mera utrustad. En tysksåld vagn har brukats så som den är designad för att brukas...

Gillar varken inte nationalpatrioter med svenksålda korståg, eller hit-baxade skruvvrak für handler oder export. Det finns en baksida med allt, men vilken skit som luktar starkast får du avgöra själv. ;=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.