AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.051

X3 - fulaste BMW:n?

Sida 1 av 3
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Med risk för att skapa stor irritation så måste jag bara få säga att X3:an är för jäkla ful. Starkt japaninfluerade baklysen. En designflopp till framglas. Och invändigt, nej. Den nya femman har jag lärt mig att tycka om. Trean växer över tiden. Och sjuan har ju gjort en bra facelift nyligen. Frågan är dock om X3:an någonsin tar sig upp från jumboplatsen?
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jag tycker en vanlig E36 utan nedlackering och med oranga blinkers är riktigt ful....X3an är också ful som du säger men inte lika ful i mitt tycke

Min Bil - Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Smak är som sakt väldigt olika men jag håller med dej att x3 väcker inget ha begär annars gillar jag inte alls nya 3 seriens bakdel men det är min personliga åsikt.

mvh
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Egentligen en ganska oviktig länk men jag kunde inte låta bli efter att ha åkt med ett exemplar idag. Håller med om E36:an. Men jag tycker nog att att X3:an är fulaste bilen i BMW:s program idag.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Måste sticka in en avvikande mening och säga att X3 inte är den fulaste BMW:n; det är E46 Compact, med E60 i nära släptåg och E65 före facelift inte så långt efter. Visst, X3 är inte vacker; men jämfört med vissa av Bangles verk är den riktigt fin.

Ska med detta inte säga att jag tycker att alla Bangle-bilar är fula, jag gillar både nya 3:an, 1:an, 6:an, 7:an efter FL och Z4. Men skadan är redan gjord så att säga. Hoppas verkligen att nästa generations BMW:ar blir bättre.
Ta bort BMW emblemet från en X3 och vad får man då? ;)
Är det någon av ovanståend esom har kört bilen och upplevt den innefrån?

Jag har haft förmånen att få testa den underbara vagn under ett par dgr en vit med 2.0d en perfekt vagn på många sätt. Att kalla den citat:jäkligt ful" är helt felaktigt enligt mig. Från en förare sett att se den tror jag att flera som har kört den tycker om, den upplevs smidig i trafik, lätt att parkera,går bra på i högre hastigheter.

En vagn som jag lätt skulle kunna trivas med i och på stockholms gator.

se länk:

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
X3 är int ful int, kan jag inte tycka alls, en väldigt lagom "suv".
Och mycket trevlig att köra både med 2,0D och 3,0 literssexan som gör bilen riktigt kul.

///MVH Hasso
Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ha-ha! Precis som jag misstänkte väckte det känslor. Men, smaken är som baken. Det är väl tur att vi har olika uppfattning ;)

Alla synpunkter om motorns förträfflighet, "riktigt kul", smidig i trafik, lätt att parkera, går bra i högre hastigheter osv. håller jag helt med om. Jag åkte (och fick provköra) treliterssexan. Underbar. Men det har ingenting med designen att göra, det är där jag skjuter in mig. Bangle har ett nytänkande som jag gillar; här är det dock lite väl mycket japanskt över det hela.
Snarare koreansk...
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ok, låt oss enas om "asiatisk" design ...:D
En X3a med aerodynamikpaket är hur snygg som helst! Mumma!

MVH Erik
_____
Bilen Länk
Just aerodynamik paketet får den ju att se ut som en höjd Ford Focus ju!!

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Den fulaste BMW'n är nog en snikig E46 compact.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Mixtus:

Smaken är som baken dvs delad jag för min del tycker att X3 är tusen gånger vackrare än ex:Alfa Romeo Alfetta 1.8 -76
Alfa är alltid snygga Starre ( vissa dock mindre än andra dock..)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Vilken attack av Starre! Har han måhända kikat på min användarprofil? Jag har ju haft fyra Alfettor, dessa underbara, vackra karaktärsfyllda italienskor ;))
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
DET FINNS INGA FULA BMW! OCH HÖR SEN!
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Gasar-Magnus: Alfor är möjligen snygga, men när Wow-känslan runnit bort efter tio minuter (max) slås man av hur idiotiskt konstruerat allt är. Alfor vill inte bli körda, de vill bara bli sedda (och hörda).

Sigdarve: Jo. Och hör sen. ;)
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Alfa är världens bästa bil ... när den fungerar! (dvs. nästan aldrig)
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Håller med ErikR. Då är X3an riktigt snygg. Tycker även E60 är supersnygg. E65:an tycker jag var snyggare innan facelift. Nu ser den ju tråkig och utslätad ut. Tycker nog alla BMW är snygga utom de två vidriga Compactmodellerna. De går bort.

De bilar där Bangle har varit designchef tycker jag växer hela tiden. Äldre bilar som alla ofta säger är mycket snyggare tror jag är för att designen har växt i mååånga år. Vad sa folk när man gick från E30 till E36? Fan vad rund den är, vilka breda njurar. Ser ju inte alls ut som en BMW!

Jag tror de nya blir som ett riktigt bra vin...bättre med åren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.