|
|
|
|---|---|
svavelvinter |
Jag är på jakt efter en m5 e39 -99 I första hand så vill jag ha en fin och fräsch bil som gärna inte gått längre än 10.000 mil som är fullservad och gärna svensksåld, import är dock inget problem. I andra hand letar jag efter en antrazitgrå/carbonsvart sådan, och skinnklädsel är ett måste. Däremot spelar tv/navi och sådant mindre roll. Det jag undrar är om man ska försöka hitta någon på en firma eller handla privat? Firma känns säkrare men hittar inte de finaste objekten på firma, men skenet kan ju bedra, och det känns lite osäkert när man inte har någon "garanti" när man handlar privat. Några som blivit blåsta eller så på en m5-affär e39 ? |
|
Skulle hellre köpa av en privatperson eftersom han/hon vet mer om bilens historia och kan svara direkt på dina frågor. En bil hos en handlare är väldigt anonym och på de flesta frågor får du säkert svar såsom -Ingen aning, -Det är det säkert etc. Helst så ska man göra ett M-test hos Motormännen oavsett om den står hos handlare eller privatperson + kontrollringa där bilen varit servad då vet du om miltalet verkar stämma. Bilen bör inte vara oreggad alt. nyreggad pga av vissa personers moral att skruva mätare och köpa den billigaste M5'an i Tyskland. Alt. är att köpa en själv i Tyskland om du inte hittar en i Sverige med rätt spec. Lycka till! M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
| Av första ägaren direkt... Och pruta för alla M5 sjukdomar som inte är åtgärdade, vanos, koppling, LMM mfl. Testa, testa, och testa igen. ;) | |
|
Lycka till. Du har bättre trygghet om du köper från en SERIÖS bilhandlare men du får betala ett högre pris. Se upp upp för skruvade, krockade, ihoplappade, sönderkörda och andra dåliga exemplar. En fin M5 är lika dyr i Tyskland som här. Såg mkt skit och tveksamma bilar innan jag köpte min. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.