|
|
|
|---|---|
|
hej ha ett problem ja la på nya där bak för typ två månader sen o härom dagen när ja skulle fixa hand bromsen för bes så såg ja att bak däcken va helt blanka på innern... vad kan man göra finns delar o köra o andra camber vilkel lr något så här kan man ju inte ha d ju.. snyft mvh micke | |
djspirit |
kolla på www.nfs.nu har för mig att dom har camber plator som är justerbara |
| En fyrhjulsinställning kanske är nödvändig? Kostar inte så värst mycket heller, antagligen det som är problemet. | |
|
Hej beemer månsson! Har du sänkt bilen är det troligen det som är felet. Då ändras hjul vinklarna med sned slitning som följd. Danne. |
|
|
jo bilen e sänkt o d ändra ju vinkeln som följd men undra om d finns delar o köpa så man ändra vinkeln... ha kört två månader på på dom nya däcken o dom e helt blanka på in sidan, inte så kul ju snyft. d e ju inte justerbar bak vagn på e30 om ja minns rätt? ps någon som ska till säve? ja ska ställa ut min där mvh micke |
|
|
Samma på min. Hade 6mm i våras. Nu har jag kört kanske 700-800 mil. Helt blanka på innern. De förra däcken körde jag säkert 4000 mil med innan de var slut på innern. Irriterande som sagt. Kanske kan man skifta däcken? För andra sidan på bakdäcken är ju som nya! |
|
|
sänkt chassi=ändrade hjulvinklar=ändrad camber&toe in/out Cambern sliter inte däcken nämvärt men därimot toe äter upp dina däck. Äldre bmw e30/e28 mfl kan man INTE justera ett skvatt på mer än toe-in/out på framaxlen. Så det är absolut ingen ide att prata med någon som ställer in hjulupphängningen till dig. Enkel lösning är att du monterar exc. bussningar i bärarmarna. Länk /Pelle |
|
|
så du menar då pelle att detta e lösningen på mina problem. e d bara o köpa dom bussningar o åka vidare o va glad igen??? ps ha en vän som bytte bultar köpte dom på bmw (org) i fram vagnen på sin e36 o nu sliter den inte snett längre hans va me ganska låg.. mvh micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.