|
|
|
|---|---|
|
Jag har en fråga angående Simons Sportsystem. Jag har nämligen väldiga problem att hitta Simons DTM system till min 325 Coupé -93. Har varit i kontakt med massor av återförsäljare. Överallt får jag samma svar "det har vi inte i lager och det är restat från tillverkaren". Simons säger att de vet inte när de skall tillverka sytstemet, men det va inte planerat inom de kommande 8 veckorna. Samma system finns att få tag på fast då är det anpassat till M3:an. Så min fråga är vad skiljer. Är det möjligt att få på ett M3 system??? Blir det mycket modifiering??? Någon som vet.... | |
| Det skall vara likadana mått på fästpunkterna vare sig det är en 325 eller en M3 dämpare. Det som förmodligen skiljer dem åt är innanmätet, Jag tänker då på rördragning/motryck osv. Har varit med och monterat ett M3 system på en 325, det passade utan problem och motorgången blev som förväntat underbar. Du får ju liksom ett sportsystem i sportsystemet om du väljer simpons M3 dämpare. | |
| scnitzermann: Skilljer inte fästena vid katten? Har inte M3:an grövre rör/annan koning? Låter bra med underbart ljud, men det blev inte för högt. Hörde att 325:ans katt dämpar inget ljud medans M3:ans dämpar ljudet rättså bra därför behöver inte M3:ans bakre dämpare dämpa så mycket. | |
|
Motorallt i Ronneby (Blekinge) kan få tag på det! Ca:2800:- Jag kan återkomma med nummret till dom om du vill!! Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel.. |
|
| mickqe: Låter bra. Tar emot nummert med glädje...Tack på förhand. | |
|
en liten följfråga:Nån som har erfarenhet av att montera Simons sats till M3 E36 från kat. och bakåt med DTM slutrör??Fungerar det bra....har hört att resten av systemet ska ta skada om man bara byter halva d.v.s annat mottryck jämnfört med org. Mvh Ricke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.