AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.205

Virrig av alla lågnivå inlägg!

Sida 2 av 2
Robsarve
Det där är ju schemat till ingångarna i professionalförstärkaren som även används i DSP-anläggningarna.

Radiomodul har man bara om man har navi, annars sitter den i chassit tillsammans med band/CD-verk.

Jag har mistänkt ett tag att det är samma radio i buisness och professional, och att professionalsultsteget bara är "booster"-kopplat. Det verkar ju faktiskt vara fallet. I så fall BORDE man kunna ta högtalarkablarna från t.ex bakhögtalarna i en Buisnessstereo och använda direkt som lågnivå... Så länge de inte samtidigt är kopplade till en högtalare bör skillnaden i impedans räcka.

tycker Erik
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Robsarve: DSP har fler kontakter och en annan koppling Länk

Hur utgångarna fungerar har jag ingen aning om.

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Var på Bmw igår och fick utrustningslistan på min bil och det står:TV/navi Proffessional men inget om radio/kassette/cd-växlare.
Robsarve:Kan jag mäta på ngt sätt om jag kan använda högtalarkablarna direkt som lågnivå? DLS stegen skall klara upp till 7 Volt , vad menar du med att impedansen bör räcka?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag har i bilen "Professional Radio" dvs jag har ingen förstärkare utan bara den inbyggda i radio modulen så nu har jag investerat i 2st hög->lågnivå adaptrar från backe med totalt 4st lågnivå ut.
Hoppas att detta kommer låta bra med resten(Dls UP5 fram,Dls425 bak,2st Dls Iridium 10 basar i sluten låda,Dls A3+Dls A4 steg,1.0F Dietz konding).
Svart låda märkt Motorola i vänster bakflygel är GSM-telefonen, även om många hävdar att telefonen är själva manöverenheten (luren) inne i bilen. Telefonen har även inbyggd kortläsare, den som sitter framme i hållaren till luren är "option" fast troligen har alla denna.

FP
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det sitter en motorola V3690 lur i min och liksom alla mobiltelefoner så sitter sim-kortet i den , någon annan kort hållare finnes ej.Jag tror du syftar på fast monterad telefon min kan jag använda som vilken mobil som helst.
Vad detta har med tråden i övrigt att göra vet jag inte , Folke?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag menar jag skrev ju själv att jag fick reda på att motorola boxen var laddmodul till mobilen.
Men jag vet hur det blir med många trådar: man skummar igenom texterna.
Exakt, och det är lätt att skumma förbi....)

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.