|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Robsarve |
Det där är ju schemat till ingångarna i professionalförstärkaren som även används i DSP-anläggningarna. Radiomodul har man bara om man har navi, annars sitter den i chassit tillsammans med band/CD-verk. Jag har mistänkt ett tag att det är samma radio i buisness och professional, och att professionalsultsteget bara är "booster"-kopplat. Det verkar ju faktiskt vara fallet. I så fall BORDE man kunna ta högtalarkablarna från t.ex bakhögtalarna i en Buisnessstereo och använda direkt som lågnivå... Så länge de inte samtidigt är kopplade till en högtalare bör skillnaden i impedans räcka. tycker Erik |
|
Robsarve: DSP har fler kontakter och en annan koppling Länk Hur utgångarna fungerar har jag ingen aning om. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Var på Bmw igår och fick utrustningslistan på min bil och det står:TV/navi Proffessional men inget om radio/kassette/cd-växlare. Robsarve:Kan jag mäta på ngt sätt om jag kan använda högtalarkablarna direkt som lågnivå? DLS stegen skall klara upp till 7 Volt , vad menar du med att impedansen bör räcka? |
|
|
Jag har i bilen "Professional Radio" dvs jag har ingen förstärkare utan bara den inbyggda i radio modulen så nu har jag investerat i 2st hög->lågnivå adaptrar från backe med totalt 4st lågnivå ut. Hoppas att detta kommer låta bra med resten(Dls UP5 fram,Dls425 bak,2st Dls Iridium 10 basar i sluten låda,Dls A3+Dls A4 steg,1.0F Dietz konding). |
|
|
Svart låda märkt Motorola i vänster bakflygel är GSM-telefonen, även om många hävdar att telefonen är själva manöverenheten (luren) inne i bilen. Telefonen har även inbyggd kortläsare, den som sitter framme i hållaren till luren är "option" fast troligen har alla denna. FP |
|
|
Det sitter en motorola V3690 lur i min och liksom alla mobiltelefoner så sitter sim-kortet i den , någon annan kort hållare finnes ej.Jag tror du syftar på fast monterad telefon min kan jag använda som vilken mobil som helst. Vad detta har med tråden i övrigt att göra vet jag inte , Folke? |
|
|
Jag menar jag skrev ju själv att jag fick reda på att motorola boxen var laddmodul till mobilen. Men jag vet hur det blir med många trådar: man skummar igenom texterna. |
|
|
Exakt, och det är lätt att skumma förbi....) FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.