|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
u |
|
| l | |
| w | |
| Det går att programmera bort spärren också men det rekommenderas inte då den kan komma tillbaka igen , alla bmw:n har spärr original såvitt jag vet. | |
|
I E39 touring sitter radiomodulen precis framför reservhjulsbaljan. I E39 Sedan sitter den vid vänster bakljus (och cd-växlare). /Andy |
|
|
Beolink: är det inte TV-modulen du beskriver? Eller sitter radiomodulen bredvik TV-modulen? ___ //Ulf |
|
|
Nope, radiomodulen, har inte riktigt koll på vart tv modulen sitter i touring. /Andy |
|
|
TV-modulen sitter under den främre delen av bagagerumsgolvet rakt framför reservhjulet. Det är den fasta delen av golvet och man får skruva loss 3 skrivar för att få bort det. ___ //Ulf |
|
|
För er som vill prova mjukvarulösningen. Länk Tobmag |
|
| Finns det ngn stanns i sverige att köpa I-bus interface? Hittade denna i tyskland för 450kr inkl frakt: Länk verkar den vettig? (USB versionen) | |
| Bättre länk: Länk | |
| Japp eller så gör man sitt eget interface som är beskrivet i min tidigare länk | |
| tobmag=Jag hittar ingen beskrivning i din länk | |
|
klicka på länken och Spara, sen läs Read me filen Länk |
|
| det går tydligen inte att länka just filen , men den ligger längst upp på länken som tobmag postade | |
| men om nån kunde översätta Read me filen så vore jag också glad :( engelskan är inte den starkaste sidan | |
|
Nu hittade jag. Maxad= Zippa upp filen och kolla på jpg bilden. |
|
| Skulle kanske ha nämt var den var :-) | |
|
Det här verkar ju häftigt, det ska jag nog prova. Nån som vet var jag enkelt kan kopla in mig på I-Bus på en E46 coupe? Blir det till att försöka komma åt bakom CD växlaren eller? Och nån som vet vilken färg på kabel? Är det samma färger som det stog på den engelska forumet för E38, E39? I-bus = white/grey/yellow (the only wire with 3 colours) Ground = brown +12V = red with green stripe ?? |
|
|
Måste man ha sånna här grejer för att se på TV när man kör? Jag har just köpt en E39 från 10/02 och vad jag förstod hade det gjorts någon form av mjukvaruförändring på en BMW-verkstad, samtidigt som de aktiverade halvljusautomatiken. Men det var intressant att se hur man fixar ingångar för bild och ljud! Snart måste man väl fixa en digitalmottagare... Med vänliga hälsningar Erik Nyström |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.