|
|
|
|---|---|
|
Körde fran Sverige och är nu i Spanien. Sträckkörning 2400 km bara stanna för att tanka och bilen gick perfekt. INGA problem alls. Snittfart 140km/h. Mil pa mätaren innan avfärd: 247500 km och nu ca 249999. Bra jobbat BMW!!! Antes conocí a Lina no creía que algo podría valer más que esa uníca cosa; la amo... | |
| Vad hade du förväntat dig egentligen :-) | |
|
Vad blev snitt förbrukningen? Skulle va kul att veta med tanke på snitthastigheten :) Länk |
|
|
Man vet ju aldrig vad som kan hända ;-) Motorstopp i Frankrike hade ju inte varit det roligaste :-S C.Douglas: Kul att du fragar snittförbrukningen. Blev helt paff när jag väl sovity "ruset av mig" efter langkörningen... Bilen har druckit i snitt 0.90 l/mil. Det är j-vlar i mig inte daligt. (Kan dock tilläggas att all körning med bilen sker pa 98 oktanig soppa, men fortfarande sjukt lite!!) Sen kommer ju nästa bit. Vi ska vara jävligt glada för priset pa var soppa.. Betalade som mest 12.80 kr/liter för att tanka i Frankrike!!!!!!!! Nehepp. Tillbaka till semestern nu ;-) Trevlig sommar!!! Antes conocí a Lina no creía que algo podría valer más que esa uníca cosa; la amo... |
|
|
Man vet ju aldrig vad som kan hända ;-) Motorstopp i Frankrike hade ju inte varit det roligaste :-S C.Douglas: Kul att du fragar snittförbrukningen. Blev helt paff när jag väl sovity "ruset av mig" efter langkörningen... Bilen har druckit i snitt 0.90 l/mil. Det är j-vlar i mig inte daligt. (Kan dock tilläggas att all körning med bilen sker pa 98 oktanig soppa, men fortfarande sjukt lite!!) Sen kommer ju nästa bit. Vi ska vara jävligt glada för priset pa var soppa.. Betalade som mest 12.80 kr/liter för att tanka i Frankrike!!!!!!!! Nehepp. Tillbaka till semestern nu ;-) Trevlig sommar!!! |
|
|
Fick en ännu värre chock på bensinpriset på vägen hem... var nära att ryka på o tanka soppa för 14,10 kr/liter i en liten by i frankrike :-S Han svidit fett i plånboken... Hemkörnignen gick för övrigt också helt smärtfritt.. Körde över fyra dagar... första stopp andorra.. sedan mellan montpelier och lyon en natt, sedan paris en natt... o sen sträckkörde vi hem till sverige... Ännu coolare grej dock.. Alla talar om de galna fransmännen och den vanvettiga idén att köra på champs d'elysees (felstavat, men ni fattar kontentan) och framför allt rondellen runt triumfbågen... va faan är det... körde där i rusningstrafik vid klockan 18.00 en måndag.. INGA som helst problem alls... i all ära ÖVERFULLT med bilar, men några problem att undvika krockar eller överhuvudtaget några incidenter var totalt frånvarande... såg dock en riktigt fet arrest när tre polisbilar och en piketbuss stannade fetaste amerikanska stadjeepen och slet ut en 50-årig businessklädd man ur sin bil med dragna vapen... mitt i rondellen vid triumfbågen.. såg ju inte direkt ut som killen var "kriminell"...ej heller att det var så att poliserna arresterade "fel gubbe"... Antes conocí a Lina no creía que algo podría valer más que esa uníca cosa; la amo... |
|
|
hehe den där rondellen måste ha varit en upplevelse :) Jag vill också köra där nån gång i livet ;) Länk |
|
|
hehe ja rondellen runt triumphbågen är imponerande! Har inte kört där men har kört på lite andra trevliga ställen i Paris. Inga större problem. Man får bara se till att ha ett mål att köra mot så att man kan agera snabbt o inte vela. Sen är det bara att smälta in exakt i deras tempo. Då är det en baggis! Naturligtvis får man räkna med att åka fel ibland. Men inga större problem. Men som sagt, rondellen verkar hård... :) Some day... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.