AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
701

Provkörning av nya 750Li

Se länk:

Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bra reportage! Känns konstigt att nya 750:in har V8, men man väljer sig nog.

//Schnitzer
Tycker att I-Driven i sjuan är ännu konstigare ja...

Keep your distance!
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
jag tycker idriven fungerar bra i vår 02:a har inga problem med den...
till och med farsan har fått kläm på den :)

Men jag kan aldrig vänja mig vid fronten på faceliften, tycker den var mkt snyggare innan...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag har hört att nya 7-seriens I-Drive ska vara krångligare än 5-seriens. Någon som vet om det stämmer eller om det är samma i båda?

//Schnitzer
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Tycker 5ans e mkt kronligare än i 7:an
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
bimmern:

Jaså, det kanske är som du säger. Pratade med en kille som hade M5 E60 ang. I-Drivens funktioner. Han sa att 7-seriens är mycket krångligare, men han kanske inte har kollat upp det så noggrant.

//Schnitzer
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Betr. I-Drive tror jag det är en fråga om läggning, bakgrund och preferenser. Jga har iof bara provkört E65 och provåkt E60 men jag är mycket förtjust i systemet som sådant. E65 verkar ha fler alternativ än E60 men det är ju bara att vänta.

Jag tror de som har (hade?) en videobandspelare som klockan inte var rätt inställd på, alltså blinkande på 00:00, kommer att ha svårt för I-drive medan de såsom jag verkligen uppskattar ett rikt och kraftfullt gränssnitt mellan människa och maskin är förtjusta. Kanske de skulle införa en 'humanist-mod' som alternativ till 'ingenjörs-moden'? Med bara några få stora knappar och pekskärm ;)

Obs, några av mina bästa vänner är humanister så jag menar uppriktigt inget nedsättande, bara realistiskt då jag vet hur de förhåller sig till teknik :)

Mvh Björn
Såååå himla krångligt e de väl inte med I-drive,eller??Har kört en 745:a -02 lite då o då med I-drive, o börjar få lite "snitts" på det hela:-).Första gången ja "fippla" med den under färd va ingen höjdare precis...
Tog för övrigt 10-min första gången att hitta knappen för "parkeringsbromsen", ägaren hade behagat att "trycka till" knappen så hårt den spruckit varvid symbolen ej syntes:-).Ingen höjdare o höra bilen be mig att "lossa handbromsen" i kombination med att "Kontakta BMW-service":-).Va ju rätt säker på att elmotorerna som sköter handbromsen gett upp ett tag:-)...

bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Dawwe vi har samma symptom på vår att knappen till parkeringsbromsen är sprucken... om man känner på den så är den helt mjuk mitt på men hård man får trycka på kanten ned till...
Bimmern: Undrar vart kvaliteten tagit vägen isf....lite skrämmande...På en bil för 900 "loppor" borde man kosta på nån extra krona på knapparn tycker man...

gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Men vad skall man ha parkeringsbroms till på en automatare, har aldrig använt det. Man lägger växeln i P.

Ang. I-driven, så tycker jag att är man lite bevandrad i teknik så klarar man det galant. Man skall ändå inte hålla på med knapparna i bilen oavsett hur lätt det är att nå, lr trycka på dem. Man skall köra bilen och, just köra bilen, inte fibbla, ser för många vingliga bilister. Då är det snarare bra att det är lite krångligt och man får ta och stanna bilen om man nu tvunget måste justera fördelningen av kylan i bilen, eller kolla hur länge det är tills man skall byta bromsbeläggen.
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Man kan ju tycka att det skall vara lite bättre kvalité.. men o andra sidan låg faktiskt reservdelspriserna på e65 under normalbilen..

Blev faktiskt lite förvånad när jag läste det i teknikens värld..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.