AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
926

Dator, Turbokonvertering.

Om man har MegaSquirt på en automat, man kan väl inte bara koppla ur datorn, den sköter ju lådan oxå, men ifall man kopplar ur spridarna från org och låter den tro att den pumpar in bränsle, får den inte fnatt när den justerar blandningen efter värderna från lamdan och det inte alls ändras som den tänkt sig, går bilen över i felsäkert läge då? Nån som har erfarenheter?
Jo
744
Jonhny
745 -85
Det beror lite på hur avancerat originalsprutet är. På äldre system kan du koppla bort spridarna och även koppla bort lambdan, då tror sprutet att lambda är perfekt och reglerar inte ens. Nyare system med diagnostik blir ju värre.

200 på bakhjulen e fler än 400 på forumet.
Är det inte en separat box för automatlådan? Den tar väll bara emot signaler från motorn lite då och då? Borde gå att lösa på något vis tycker man. Är det 735:an du funderar över?
Har ingen aning ifall det är en separat box, men nog är den väl ihop kopplad med datorn skulle jag tro iaf... Det måste väl finnas nån med automat som konverterat som sitter med en smidig lösning..
Co
53
Cossie
Scorpio 2.9i Ghia Ultima Cosworth
Är det nån som vet vart man kan hitta elschema till den? Man kan väl "lura" datorn om man kopplar in MS...

Hmm, på min scorpio sitter det A4lde låda, den är helt elektroniskt styrd. Det är mycket grejor den behöver veta för att allt ska funka. Men sen är den ganska mycket mer avancerad än en 735:a från 88:a, som dessutom blir från åkt av forden.. HaHa
Hmm, I volvo 850 är det så att automat lådan tar signalen från "fart signalen" och växlar utefter det!

Så jag skulle gissa på separata boxar, och att växel lådan tar sin signal till växel lådsboxen via nån sorts givare, som tex fart/varv!

Låter oerhört komplicerat att ha allt i EN box!

Shake That Ass
Konstigt att volvo kan lösa detta med en signal... Men sen går de som de gör också.... sakta och osäkert.....

Ford 800 hk+, duger bra eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.