|
|
|
|---|---|
BMW_M3 |
vad är m-chassie och sportchassie. jag o min kompis har likadana bilar men hans ser mycket bredare ut om man kollar på sidan. det gör inte min och jag har sportchassie. jag stör mej mellan skärmarna och hjulen vill ha mindre avstånd hur ska jag göra.. ha det bra grabbar |
|
Om jag förstår dig rätt så menar du att fälgarna på din kompis bil ser ut att sitta längre isär, han har helt enkelt större spårvidd. Jag vet inte vad det är för skillnad mellan sportchassie och m-chassie men enligt modellguiden verkar alla e46 ha samma spårvidd. Anledningen kan då vara att hans fälgar har mer offset än dina. Offset är ett mått på avståndet mellan fälgens mittpunkt och anläggningsyta mot navet. Offseten, ET, brukar stå på fälgens insida och anges i millimeter. Om det finns utrymme kan man flytta ut fälgarna lite med spacers. |
|
BMW_M3 |
okej så man kan ha spaceers där fram också eller för där bak har jag redan. men tror du det kan bero på att han har 19 och jag 18 att hans fälgar fyller ut hjulhuset mer. |
|
Det är egentligen inte helt bra att använda spacers fram, men ibland kan man lägga på lite om inte fälgen skulle passa. Men det går inte att lägga på så mycket att du ser någon jätteskillnad. 19"-fälgar brukar vara drygt en tum bredare än 19"-fälgar (9-10 tum jämfört med 7,5-8,5 tum), så antagligen har han bredare däck än dig också. Det är klart att det fyller ut hjulhuset mer. |
|
| Har inte med tråden att göra men varför trilskas så många med att kalla (eller rättare sagt skriva) det chassie? Chassi heter är väl den rätta stavningen? Heter i alla fall så i alla andra sammanhang i engelskan. | |
|
Stout: du har helt rätt men rättstavning är väl knappast detta forums starka sidor (undertecknad inräknad..;). Tacklucka, fäljar, M-packet, orginal, sterio, mm Sen ska vi inte tala om sär skrivning... ___ //Ulf |
|
| Helt rätt Programmer :-) Men det går ringar på vattnet, jag ser hemsidor som säljer bildelar som skriver chassie. Men det är klart jag ska inte var någon svenskläraret :) | |
| Det stämmer att chassi skrivs utan e. Nu skäms jag och lovar att aldrig stava det ordet fel igen ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.