|
|
|
|---|---|
|
Någon som ser på ett ungefär hur måna mm den här är sänkt: Länk //Schnitzer | |
| 35-40mm | |
| den va fin,samma stuk som min. Länk | |
|
Morgan_: Fasen vad fin bil du har. Hur mycket sänkt har din? Har du mer bilder? Hade 55/35mm på min f.d. 750 E32. Den blev ganska låg faktiskt. //Schnitzer |
|
|
Morgan_: Här är några bilder på min f.d. 750 E32. Kan tillägga att jag saknar den mycket! Länk Länk Länk Länk //Schnitzer |
|
|
Hej Schnitzer...ja den va skitsnygg.jag gillar det där stuket.fast jag klarar mig iofs utan vita blinkers etc .ja jag vet inte hur mycke den är sänkt fram.ägaren innan mig hade sänkt den fram men jag vet inte hur mycke dock.jag sänkte bak på nivåregleringen för att den såg ut som en epa vare nån som sa här :D.men det ligger nog i närheten av siffrorna du har skrivit.jo jag kan länka ut lite bilder på den.är bilder från både före och efter sänkningen i bak. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
| plockade fram pärmen med kvittona på den sen jag köpte den med trasig topplockspackning förra sommaren..92000kr har allt kostat för att få den i skicket jag velat ha !!!!!!!!!! är den säljbar? :D har nog bytt allt på den.jag blir grinfärdig men ändå nöjd med att den är toppskick o tjejen är vansinnig.tjejen köpte en el moped för 11 papp,men sa jag, behöver du verkligen en sån..."DU HÅLLER KÄFT" fick jag till svar! och hon vägrar köra bilen också,bäst det kanske :D | |
|
Morgan_: Den var verkligen fin! Har man en gång sålt sin V12 så mår man faktiskt riktigt dåligt, trots att jag nu kör M5. Som tur är har min far en 750 E32 som jag kan köra ibland. Har ändå lite planer på att köpa en till mig själv, men det dröjer nog lite. Hur mycket gick det på att fixa detta med den trasiga topplockspackningen? Planade du topparna och gjorde iordning allt? Även min tjej tycker att jag inte ska köpa en 750 för det blir så dyrt, men man lever bara en gång och det är en så underbar bil. Hade inte min så länge, men under den tiden som jag hade den hade jag nog lagt ut ca 40.000 kr. Det springer iväg fortare än man tror. Underbart stuk på din 750, gillar kilformen! Om jag skaffar en 750 så blir det nog inga vita blinkers på den heller. Det ser rent ut med original. Köper i såna fall hellre nya oranga. Om/när det blir aktuellt så ska jag importera. Har också haft i tankarna att köpa en som har lite "fix" med motorn, lacken etc och göra iordning. //Schnitzer |
|
| Hej igen,ja jag vet inte var jag ska börja men,uppmätning av toppen,planing,byte alla stift,ventiltätningarna,vattenpump,termostat,byte fläkt (fattades 1 vinge)spolarbehållare,sotningssats, + alla smågrejor som tillhör allt detta kostade 21257kr och allt är gjort på bmw verkstad.ja sen ramlade det ju på med allt det andra,klockor i bakvagnen + alla slangar och rör fram till hydralpumpen,allt va ju sönderrostat i bak,alla leder och stag i framvagnen är bytta,skivor runt om,belägg,handbromsbackar,stödlager,pinjongtätning,däck,4-hjulsinställning,generator,kylare.så körde jag i slutet av sommaren förra året,äntligen!sen i våras kom hc problemet.bilen gick bara på 10-11 cylindrar på tomgång.visade sig att den tog tjuvluft genom insugspackningarna ,bytte 1 katalysator som hade rasat ihop o nästan blockerat flödet genom katten,dock ej en ny,hittade en väldigt fin för 2000 + moms ,tog ner hela avgassystemet och såg det va småsprickor i det framför kat,lyckades svetsa igen alla dom,sen bytte dom fördelare båda sidor ink rotor,tändkabelsatser båda sidor (svindyrt),sen bytte dom alla insugspackingarna (svindyra drygt 1000kr/st a 4 st) (borde dom gjort vid renoveringen av toppen tycker jag) bytte stiften igen,klockren hc efter det trots halva tanken i motoroljan fick 40 i hc.ska byta oljan till hösten så man kan ju hoppas på ett 0 värde då :D.alla remmarna till gen och ac + den hydraliska spännaren,stora bussningen i bak ovanför klumpen,krängningshämmar bussningarna båda sidor bak,dom små rackarna kostade 888kr/sida,precis nu så har jag fått byta hjullager fram och dom va inte billiga om man jämför mot ett vanligt volvo hjullager 1082kr/sida!!. och förra ägaren konverterade ac systemet för 17000kr + bytte båda dämparna bak (edc) så nu vet jag inte vad som står på tur,ska vara om framdämparna ska börja läcka då som är den stora kostnaden,och som krydda på moset slog jag på en ny lack i vintras och ett dvd paket i bilen.men jag är inte nöjd ändå,bilen spårar lite på dåliga vägar men det är pga dom feta framdäcken tror jag.255/40 är nog för brett.skulle vilja ha 235 kanske.men för övrigt är det en dröm o köra den nu mot när jag fick den..ca 90000kr senare.drar man arbetskostnaderna så kanske man kan dra av 30000kr.men jag vet att allt är bra gjort och har allt på papper.jag vill köra och inte skruva.ja bilen köpte jag för 14000kr och jag tyckte jag gjorde ett jedra fynd :) | |
|
Morgan_: Det var väldigt mycket bytt och fixat, men nu vet du vad du har och att är igenomgånget på ett bra sätt, på BMW dessutom. Hur mycket tror du att bara delarna för motorn gick på? Utan BMW:s arbete. Funderar också på något billigt exemplar, men man får ju lägga en hel del pengar då. Samtidigt så är det ju kul att fixa upp grejerna i fint skick, med tiden. Funderar lite på en -88:a om man får allvarliga problem med HC:n på SBP. Har för mig att det är från -89 och uppåt som det är hårdare krav på avgaserna. Man ska väl ligga under 100 i HC. Har en kompis som har gjort renovering av sin 750 E32. Han hade 99 i HC före. Efter renoveringen låg den på 2. En jädra skillnad, men jag tror att det är precis som med M5 att man måste ladda ur dem rejält innan besiktningen så att allt blir varmt. Föresten, köpte du din 750iAL i Sverige eller importerade du? Funderar på en import som har lite "fix" som man kan greja med i garaget. Du nämnde att du bytte ut insugspackningarna, men inte vid renoveringen av motorn. Hur hållbara är såna egentligen att använda om igen? Det finns väl stora chanser att det kan bli läckage så den drar tjuvlyft som leder till dåliga avgasvärden. De är ju heller inte billiga precis som du säger. Alltid bra med ny lackering. Jag har väldigt bra kontakter när det gäller lackering så det blir inte så stora problem om bilen skulle vara ful utanpå, dock kan det bli tråkigt om det är en massa bucklor. Vill inte använda spackel, känns lite jobbigt om det skulle hända något så spricker allt upp. 255/40 fram, ja då kan du prova med 235/45-17 däck istället. Hade det på min 750 E32 och det var perfekt, men din måste vara väldigt stabil med den breda dimensionen. När jag köpte min 750 så hade den 245:or på 16" hjul från E38. Den var fruktansvärt stabil, men det blev bättre med 17" hjulen. Dessutom var det så hög profil på däcken så de tog i ena sidan på stötdämparen fram. Har för mig att jag fick 5000 kr för dem när jag sålde dem, men de var i väldigt bra skick. Väldigt kul att läsa när du berättade vad du hade gjort med din 750. Hoppas att kunna skaffa en liknande som jag hade igen. //Schnitzer |
|
|
hej...ska skriva dom priserna direkt som jag har på kvittona som gäller runt motorn då ! topplockspackning 888kr/sida sotningssats 2390kr Vattenpump AT 1755kr Termostat 85 CEL 926kr Tändstift FR 7 LD+ 69kr/st Fläkt 455kr fördelarlock 896kr/st rotor 173kr/st tändkabelsats 2778kr/sida insugspackning 1140kr/st a 4 st. den är importerad (påställd i sverige)april -90 så den var nog ny då av en bilfirma i ystad,sen köpte nån revisor den av dom därifrån och han hade bilen till -98 och 22000mil,sen bytte han in den där igen mot en ny 750.sen sålde firman den till en kille i södertälje som hade den i 6 år och 29500 mil och i stort sett körde allting i botten!.så nu äre jag som har den och mätaren visar 30978 tror jag förtillfället nu ! historik och service papper är under kontroll iallafall! |
|
|
Morgan_: Ok, synd att det verkligen finns folk som verkligen kör skiten ur bilarna och inte tar hand om dem. Vattenpump, termostat och några saker till kanske man har tur och slipper byta. Topplockspackningarna = 1776 kr för båda Sotningssats 2390 kr (vad exakt ingår i den?) Insugspackningarna 4560 kr för alla 4 Ventilerna, hur mycket gick de på? Måste man byta ventilerna vid renovering eller går det att köra på samma om de inte är defekta? Vad fattas mer som är viktigt att fixa vid en renovering, om man tänker i delar? Har du någon rabatt på delar när du köper från BMW? Hur mycket på ett ungefär tror du att topplockspackningarna, sotningssatsen och insugspackningarna väger? Har bra kontaker nere i Tyskland som kan skicka mig saker, men de får inte väga för mycket. //Schnitzer |
|
| du kan ringa mig på 0247-36506 så kan du få exakta uppgifter,börjar få skrivkramp :D | |
|
Morgan_: Det var kul att höra din bils historik! Nu vet du att du har en väldigt bra bil, både i skick och att den fungerar som den ska. //Schnitzer |
|
| Tack för samtalet,alltid skönt att få prata av sig och dela erfarenheter! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.