|
|
|
|---|---|
|
tjena.. har en 760 med en 500 hästar volvo motor i.. nu skulle jag vilja prova på nått nytt.. tänkte slänga i en M5 motor bilen.. och prova först utan nån "andningshjälp"..försöka klämma ur en 5-600 sugis hästar.. nån som vetvar man kan få tag i en M5 motor eller kanske nån annan kul motor?? samt har nån några erfarenheter att dela med sig när det gäller just M5 motorerna.. va allt pallar med o vad som behövs bytas?? Tack på förhand //Gustav | |
|
En sak vet jag iaf.. att det kommer knappast bli billigt att pressa 5-600 hästar av en M5 motor.. oavsätt om det e den raka 6an eller V8an.. Andningshjälp e att rekomendera. Jag vet det gav inga svar men ändå.. tåls att påpekas.. Välkommen till forumet förresten :) Mvh Jojje |
|
|
Här har du 500 hk på tomgång:)) Länk Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
| ok.. cool sida.. jag hade tänkt mig 3,8l 6:an.. hur mycket pallar original vev, stakar, kolvar o topp med?? | |
|
Jag vet inte hur mycket den pallar med, men 3,6:an är hållbarare om du ska göra ett sånt bygge. Kan behövas göra förstärkningar annars. I vilket fall springer det iväg ganska mycket i pengaväg. //Schnitzer |
|
|
Skall du ha ut 500 sughästar ur den lär du knappast behålla org. vev, stakar osv.. Keep up the good work! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.