|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon som har kolla på vad en 525 tds drar per mil, för både manuell och automatlåda? Jag kör rätt många mil per vecka och bensinen är något dyr. Så jag jag håller på och gör en ekonomisk kalkyl gällande bensin kontra diesel. Även vägskatten räknas med. Anders ps min 520i drar cirka 0,88 liter per mil, automatlåda ds | |
|
0,58 l/mil tog min manuella på en 110 mils resa. Detta i 120-130 km/h marschfart. Någon enstaka gång har jag, i vintertidens halka och bakhjulsdriven tds, fått upp förbrukningen till just över 1,1 l/mil. På 2083 mil har jag förbrukat 1958 liter soppa, vilket ger ett snitt på just under 0,94 l/mil. Denna förbrukning kommer en vanlig förare aldrig upp i då jag är bortom trafiklagarnas gränser, mest hela tiden. (egentligen ska du nu vara jävligt schysst mot mig, som nu inser vilken mindre förmögenhet jag gjort av med på ett halvår...) - There r good cars. There r bad cars. And then it is tds. |
|
|
som läget ligger nu så får du köra ruskigt många mil med diesel om det ska löna sig... sist jag tankade min diesel så kostade dieseln 10,84kr/liter. Överväger att byta till en snål bensinare istället... då jag bara kör 4000 mil om året... :/ // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
Vår TDS Touring Manuell drog 0,85 L/mil på blandad körning för det mesta. På landsväg runt 0,7 och ren stadskörning runt 1,1. /Per |
|
|
har en 525 automat 93 ... i ca 90 km drar den ca o .65 och i 120 ca 0,8 blev mkt förvånnad över att den e så snål.. varvar inte mkt alls :) men tankar med etanol i den nu åxå å då har den nästan ökat med en dl per mil men å andra sidan kostar ju en liter ca 7 kr i stället så... nån mer som har prövat?? BMW JUST REAL LOVE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.