|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Vad är det för oljerör som går under tråget på M70? (Trots allt mek har jag inte riktigt fokuserat på just det röret) Har noterat att gummislangen (alldeles under tråget) är litet oljig och den verkar läcka genom corden. Körde 3 mil smal grus i hälsingeskogarna i går .... tvättbräde i minst 2 mil så nu har man motioinerat upp nivåregleringen. Måste säga att även på grus ligger den bra på vägen.... inga överraskningar. De senaste två tankarna ligger jag på 1,3 i snitt: stad - lvg - motorväg - och några rökta per tank ... MVH /// Paap R |
| Tycker det låter som en bra förbrukning på en 750! Jag har snittat 12.1-13.4 på mina två senaste tankar. Mest motorväg med någorlunda tung högerfot, så går troligen att få ner mera :) | |
|
Menar du den som går i framkant tråget och sedan tillbaka på högersidan? Den kommer från servopumpen, troligen gör den ett litet "kylvarv", för att oljan inte ska bli för varm. Behövs nog sådana här dagar med +29C på termometern (och här sitter man framför burken..)! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Paap Reeder |
... OK! Då förstår jag att den "svettas" litet servoolja om det är servotryck i den. Har som sagt rullat omkring litet i Hälsingland + ToR 08 <-> Hudik. M70:ian skötte sig exemplariskt. ...... dock: 1) ovan omtalade oljerör ... ingen panik dock. Kan ha skadat det under mina undersökningar av 10:ans ringar ...! 2) ibland läcker den kylarvatten. Vä sida alldeles där övre kylslangen ansluter. Har bara hunnit researcha genom att dra åt slangklammern ... men det känns inte som om det skulle vara den. Läcker bara ibland genom att man ser några droppar under på asfalten. ..... nästa helg blir det till att visa upp den för hastighetskamrorna längs E 22:an .... MVH /// Paap R |
|
ErikW och Paap Reader, Röret ni talar om är vad jag förstått matarröret från hydraulpumpen på motorn till nivåregleringen vid bakhjulen. På röret sitter ett stycke gummirör som ska ha någon slags expansionsfunktion (?). Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.