|
|
|
|---|---|
|
Hej jag kommr förmodligen köpa en 750 -95 i veckan som kommer. Bilen är fin och är kontrollerad av BMW verkstad. Dock är Stereon körd, den har TV/sat nav el vad det heter, nu till problemen: Dålig radiomotagning får bara in 2kanaler typ. Saknas skiva till Navigeringen. CD-Växlaren är borta. Enbart diskanterna hörs, inget ljud i dom andra högtalarna. Kan nada om dessa system, vet ni vad som kan vara fel och vad jag behöver, så uppskattar ajg alla tips. Givetvis måste jag få tag i en växlare och en Navigatios cd inhandlas väll på BMW. Men är det svårt att installera osv...? Tacksam för all hjälp. Mvh | |
Robsarve |
Växlaren och CD´n är ganska enkelt att fixa. Ljud i endast i diskanter är antagligen slutsteget som som packat ihop. Radion är troligen antennen eller anslutningarna till den om den tar in nån station och det låter hyfsat, men brusigt.. |
|
Tack för ditt svar! Är det på skrotar jag ska leta slutsteg och cd-växlare? el är större chans att annonsera här. Radion tog typ in P3 och nån till med bra ljud(dock endast genom diskanter som sagt) men hitta inget annat har jag för mig. Navigationen behöver man nån intstalltionens skiva också el är det bara att stoppa i en skiva så funkar det? Sen var det pixel fel i kliamtanläggningen, kan man rengöra det el är det att leta ny enhet där också? Mvh |
|
|
Pixelbortfall i displayen i instrumenteringen samt klimatanläggningen är ett vanligt fel som drabbar E38or. Problemet sitter i kontaktytorna till displayens kretskort, som på grund av smuts eller fukt får nedsatt funktionalitet. Problemet dyker upp oberoende av årsmodell eller miltal. Många har försökt rengöra kontaktytorna, utan att lyckas helt. Displayen till instrumenteringen kostar cirka 6.000 kr, till klimatanläggningen cirka 3.500 kr. |
|
|
ring mig jag kan allt om E38 hifi och kan hjälp dig hitta delar 0708956008 Noah Brown |
|
|
Painkiller08: Om du skulle vilja ha bättre ljud så är det eftermarknadsprylar som gäller - BMW har aldrig haft prisvärda ljudsystem... Robsarve har en egen ljudbutik Länk som har ett intressant urval! Annars är väl Länk ofta rätt prisvärda. Mvh |
|
|
Hej Jag har en E38 med stora HiFi systemet (DSP och sub in bak ruta) De jag vet att alla utgångar på den DSP steget är på max 15w 15w är helt ok på diskanteter och mellanregister men inte för basen Jag provade först att koppla en ett extra 200w steg på bilens eget subbas Dom bottnade för lätt, jag skulle villa prova med nya 6.5 tums basar Är de någon som har provat och hittat en bas som låter bra? Tills jag hittar ett bra 6.5 bas så har jag ett 12tum bas in en låda i bagage lucka De låter super bra men det tag up för mycket plats i bagageluckan Noah Brown |
|
|
Jag har också haft ett bortfall i mitt ljudsystem (DSP med Sub) som gjorde att bara diskanterna fungerade. Hände helt plötsligt när jag var ute och körde. Efter en reset av elektroniken (bortkopplad -pol på batteriet) så fungerade allt igen och har därefter inte återkommit. Har du fått ordning på problemen "Pankiller08"? Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.