AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
493

Varm motor och död hastighetsmätare

th
59
thomas80
525i E34
Efter ihopmontering av motorn borttagning av insug/topp så var det massa saker som inte var som de borde vara :) Har fått rätt på allt nu utom två saker:

Motorn blir alldeles för varm
Hastighetsmätaren står på 0

Upptäckte att sträckningen på remmarna till kylaren var alldeles för dåliga, i synnerhet den undre.

Jag antar att om inte fläkten drivs runt ordentligt kan det bli så att motorn blir för varm? Så det kanske är lösningen på problem 1.

Men sen även problem 2, sitter inte den där givaren till hast. mätaren nere vid "fläktdrivningen"? Kanske spänna dessa remmar även blir lösningen på problem 2?

Skall testa det imorgon men om det är ngn som kan stilla min nyfikenhet nu vore det bra :)
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Givaren till hastighetsmätaren sitter i bakaxelklumpen.

mvh Mackan
th
59
thomas80
525i E34
Fan.. så har man spänt dessa nu men ändå så blir motorn så grymt varm. Dock är tempen helt OK inne på mätaren, står på klockan 12. Kanske jag inbillar mig att det är för varmt men jag tror inte det...

Däremot så blev styrningen bättre, servon funkade knappt alls på låga varv innan men det blev bra nu.

Om givaren sitter där bak har jag ju knappast kommit åt den nu.. Upptäckte idag att den inte var helt död, kör jag i typ 100 så visar mätaren 25.
th
59
thomas80
525i E34
Kanske det är så ändå att det inte är riktigt bra spänt ändå.. imorgon
skall jag spänna det utav bara helvete och se om det blir bra av det. Är lite klurigt o spänna då spännstaget & spännrullen är helt slut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.