|
|
|
|---|---|
|
Så var det snart dags att bege sig ner till tyskland och kolla på F1 i Hockenheim. frågan är, jag har en E46 320-01 och skulle vilja byta bromsskivor runt om. Är det billigare delar i Tyskland och i såfall vart, är det värt att jobba sig? Tacksam för svar Mvh Henrik | |
| Det är mycket billigare delar det jag sett i alla fall. Har kollat på ebay.de där företag säljer delar, kan ta tex casterstag till e34 kostar här hemma minst 1000 kr/st, i tyskland finns det ställen som säljer dom för 500-600 kr för bägge ! Framhjulslager är halva priset ungefär, ca 600 kr. Jag skulle då inte tveka att köpa prylar om jag hade vägarna dit ner, bara man vet vad man köper. Kanske dumt att gå in på motsvarande biltema och köpa nåt man inte vet ett dugg om... | |
|
ja det e helt riktigt. får tacka för svaret och hoppas på att jag hittar billiga delar i Tyskland. Du råkar inte veta vart man kan köpa bromsskivor någnstans här hemma om man inte skulle hitta något där nere? |
|
|
Har du vägarna förbi så kan du köpa I tyskland. Ityskalnd har de inte butiker som är så billiga hos biltema tillföhållande vis till mekonomen !!!.Allså så finns inte denna pris skillnad vi har i sverige Biltema/mekonomen. Har en del släkt där som bekräftat Nu betyder det inte att man kan känna sig säker utan man får vara lite försiktig. Tyskar är bättre på att ta hand om sina bilar faktiskt. |
|
|
Har du vägarna förbi så kan du köpa I tyskland. Ityskalnd har de inte butiker som är så billiga hos biltema tillföhållande vis till mekonomen !!!.Allså så finns inte denna pris skillnad vi har i sverige Biltema/mekonomen. Har en del släkt där som bekräftat Nu betyder det inte att man kan känna sig säker utan man får vara lite försiktig. Tyskar är bättre på att ta hand om sina bilar faktiskt. |
|
|
Du kan ju kolla motornord, dom brukar ha skapliga priser. Jag tror inte det är så dyrt på bmw heller, brukar inte skilja så mycket mellan bmw och mekonomen, kan faktiskt tom vara billigare på bmw. Min bussning till bakaxelklumpen var billigare orginal än mekonomen... Om du vågar har du ju biltema oxå, verkar vara en hel del som det funkar bra för och dom är ju oslagbara i pris, men har man otur så kan man få dåliga skivor verkar det som. Jag själv köpte skivor där till en VW G**f och dom funkade finfint... |
|
|
Jag jämförde faktiskt mekonomen och Bmw på bromsskivor och bmw var endast 20 kr dyrare än Mekonomen. Funderar dock på att köpa slitsade skivor... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.