AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.587

Centreringsringar i Aluminium

Någon som vet var man får tag på centreringsringar i aluminium
Hade smakat fågel med ett place i Malmötrakten.

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Kolla med din lokala däckfirma...

Dom kan med all säkerhet fixa fram åt dig! :)

Aluminiumringar är inte så vanligt och jag gissar på att den lokala däckfirman inte tillhandahåller dessa.

Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
La
193
Laguna
Gå in på nån lokal verkstad då och be dom svarva till några ringar?

Har du bara måtten så e det inga problem för dom och betvivlar att du får punga ut med några större slantar... Räcker troligtvis med lite kaffebröd! :)

bustorp
Centreringsringar för 15-20 spänn?
Hitta en sån verkstad o jag köper av dig på stående fot. Så mycket du kan komma över. :=) Nu ska vi göra affärer!

"Ödmjukhet inför kunskapen"
La
193
Laguna
Ska kolla upp med verkstaden här på orten o höra lite priser!

Isf kan du få köpa upp ett lager billigt av mig... ;)

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
pcdoktor: satsa på ringar i plast. Aluringarna kommer bara att oxidera och sitta som f-n.

Du lär dessutom inte hitta någon som gör dessa för en överkomlig summa. Mycket svårt att få det bra med sån tunt gods.

/Johan

Riktiga män kör sedan.
IQ
359
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Svärfar tog en bit alu-plåt som han hade liggande, klippte till och bockade över en tomflaska. -Något sånt? Satt perfekt... :-)

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
ANledningen till att jag ville ha aluminium var just att dom i plast är bräckliga och lite tråkiga. Skulle vilja ah något med hållbart och då tänkte jag på aluminium, är det som "olja" säger så är det inte iheller bra såklart, fler vettiga tips?

Chassinummer:DK41 411
www.bimmer.se Länk
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Man ska ju dra på lite fett innan man trycker fälg och centreringsring på plats, då undviker man fast oxidering av alu ringar och att plastringarna då håller lite längre

//Simon
nja ringen för E39 fälgar på e34 är 1,2 mm med lite segt gammalt fett där är risken stor att det inte fyller sin funktion nämligen att centrera fälgen.... tunn olja då hellre..

Aluringar är så där... dom är "engångs" då dom ofta blev sneda när man bytte hjul så bered dig på att köpa nya varje vår...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Nej inte 1.2 mm, Den är bara (74,1-72,5)/2 = 0.8 mm

Där funkar plastringar bättre än ringar i metall då det är så tunt. Är du bara det minsta ovasam vid montering så pajar en aluring direkt, plast håller mycket bättre och längre.

Aluringar funkar bäst om tjockleken är över 1.5-2.0 mm

Ringen är ju bara ett hjälpmedel vid själva monteringen, så fort bultarna med sina koniska anliggningsytor är indragna sitter fälgen orubbligt. Därför funkar t.ex en 0,8mm plastring, och den hade mycket väl kunnat tas bort efteråt, om det hade gått att få grepp om den.

FP
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Tag kontakt med en stor fälgleverantör tex OCL Brorssons så kan dom nog hänvisa till en återförsäljare nära dig som kan leverera rätt ringar.Jag vet minst en däckfirma här istan (Stockholm) som har ett stort sortiment av både plast o alu.ringar.Men det är ju en bit mellan Skåne o Stockholm,men det går ju att skicka med posten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.