|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som monterat aluringar i sitt instrument på E38? Måste man såga i huset för att få in ringarna eller hur gjorde ni? Fick med en beskrivning där man sågade och en där man tryckte in dom liasom, känn fel vilket som fast på olika vis. Tips emottages tacksamt. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk | |
|
Har iofs inte monterat aluringar, men haft isär instrumentet har jag :-) Du hittar en bra beskrivning på hur man tar isär instrumentet på: Länk De 5 kryssformade plastsnäppena som beskrivs i punkt 6 var rätt knepiga att vrida samtidigt, så efter en del funderande klippte jag helt sonika av dem med en sidavbitare. Instrumentet sitter väl ihop med resterande fästelement. Mvh. /Kjell |
|
|
jag fick skära bort en bit i botten av huset för att få in dom....men det syns inte efter stt du monterat dit allt. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
Kjell Svensson: Den biten klarar jag av nu efter 3 gånger, tack ändå, du verkar vara en tillgång med dina snabba svar här. 176 inlägg borde betyda att du är ny och då får man ju hälsa dig välkommen. Dhjinn: Misstänkte detta, får väl våldgästa någon med en dremel i morrn, tack för ditt svar. förresten blev du nöjd med resultatet? Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
lite fräckt att norpa dom mitt framför ögonen på mig dock :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
du var ju oxå lite fräck som FÖRSÖKTE norpa dom från mig ; ) Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
hehe :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Aja, om du inte får dom på plats så vet du var du blir av med dom i varje fall :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
japp det vart bra...använd silikon när du sätter dit dom. Hade ett superlim som stelnade SNABBT så det vart lite kladdigt och den lossnade. Så jag fick använda medel för att ta bort all lim...även på glaset iom att det är trångt längst ner. Men vid andra försöket(med silikonet) så gick det bättre och det ser mycket bra ut (tycker jag iallafall). //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
Hej igen, Snabba svar, tja semester med lite tid över att surfa på forum är väl en korrektare beskrivning... :-) Jag blir lite nyfiken på era aluringar: vad är det som gör att ni måste såga/dremla? Jag trodde sådana limmades direkt på visartavlan? Var har ni köpt era ringar, och vad kostade de? Är ringarna "aluminiummatta" i färgen, eller ser de mer kromade ut? Mvh. /Kjell |
|
|
mina är polerad aluminium och man delar instrumentet i 2 delar ytterhöje/huset och själva instrumenten. Det är i huset som man måste skära bort en bit eftersom dom stora ringarna inte kommer igenom mätar tavlotna. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
Men min stavning är inte den bästa så här på morgonen, och jag köpte mina på ebay //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
Är det någon som behöver ringar så vet jag var det finns. Tsaros om du behöver kan jag fixa hem till dig. |
|
|
Du har mail Stout. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Stopp o belägg !! Vad då såga och Dremla :) Har man köpt rätt ringar så slipar man max med lite slippapper och sedan limmar man dom med epoxy el snabblim. Sedan finns det sådana som man bara snäpper fast. ///MVH Hasso Länk |
|
Var slipar man med lite slippapper? Och hur får man in en massiv ring med ytterkankant i ett hål som är lika stort fast bakifrån? Länk BMW_ e38-39.pdf på instruktioner med de ringarna pcdoktor har. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lasse.ser ut sóm en gammal man måste lära dig en del hur man får in det bakifrån. :DDD Har monterat ringar från två olika leverantörer inga problem att få dit dom, även om man måste tvinga in dom. Johan din teliainbox va full, visst lördag:) annars hade du fått en hög bilder ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: :-) Det kanske går med dessa också men jag följde bara den medföljande bruksanvisningen som jag länkade till ovan utan att tänka på att de kanske går in bakifrån. |
|
|
Hasso jag tvekar inte på att du har rätt men jag har sett minst 3 mektips där dom dremlar, kanske lite beroende på ringens utförande? Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
NU har jag dremlat dit ringarna (det blev en bågfil, då dremmeln var på drift) resultatet blev hyffsat men jag tror det finns ännu snyggare ringar. personligen tycker jag dom tar lite mycket plats och på något ställe är det gränsfall att dom döljer information i mätaren. Tyvärr har jag bara en taskig bild för tillfället men bilden jag länkar till byts ut inom kort. Ett mektips på svenska skall komma oxå. Här kommer bilden iallafall: Länk Det ser värre ut på bilden än vad det är i verkligheten vid tankmätaren, man ser MAX men det är på håret.. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
| De ser väl bra ut! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.