AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.356

Dålig bränslepump?

Visa användare
92
Wernblom
318 touring -96
Stötte på ett problem idag. Var ute och körde min 525 -93, när den plötsligt började gå risigt, dålig ork och gick inte på alla cylindrar. Sen gick den bara sämre och sämre tills det kändes som den gick på 2 cylindrar typ. Gick inte ens att ta sig framåt på slutet. Hade cirka 10 liter soppa i den, men for ändå och tankade upp en 20 liters dunk. När jag hade tankat så blöddrade den en stund, men sen började den gå som vanligt igen. Kan det vara att soppapumpen som sitter i tanken börjar bli dålig? Så när det blir lite soppa orkar den inte pumpa fram soppan?
tacksam för svar...

Mange
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Det finns väl ingen förpump på den va jag vet. Bör inte ge dom symptomen då tycker jag, är pumpen dålig borde den gå dåligt konstant ef´tersom pumpen inte orkar leverera soppa i rätt tryck, speciellt då under belastning. Är du säker på att det verkligen var 10 liter kvar, så det inte var nästan tomt och låg och sög luft ?? Eller kanske vatten i botten ??
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Kan ju vara nån slang i armaturen där pumpen sitter som är dålig kom jag på nu...minns inte exakt hur det såg ut på min men det skulle ju kunna vara nåt sånt att en slang är kass och suger luft om det blir för lite bensin i tanken. Bara en tanke jag fick....
Visa användare
92
Wernblom
318 touring -96
Tycker också att den borde gå underligt jämt om pumpen är dålig... Ska ta och skruva lite och se om jag hittar felet.

Mange
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det kan vara pumpen i tanken. För det sitter en där på alla E34 =) De brukar läcka som soll när de blir dåliga. Stoppar man pumpen i en hink vatten och kör den så sprutar det åt alla håll =)

/Per
Ke
38
Ked
523IA -96
Hej

Har haft problem med bränslepumpen, men på min E39:a.
Började med surr från pumpen som byttes, men bränsleledningen sprack som byttes mot en armerad, av verkstan, den sprack den med. Bytte verkstad.
Men efter många turer så visade det sig att det var bränsletryckregulatorn det var fel på. Trycket var alldeles för högt
naärmare 10 kg tryck mot normalt 2-2,5 enligt verkstan.
Min rek. börja med att kolla bränsletrycket! Är det ok så kan pumpen vara på väg att ge sig

mvh Kenneth
Visa användare
92
Wernblom
318 touring -96
Nu har jag konstaterat felet. Det var dåligt med ström i batteriet, generatorn laddade inte som den ska. Upptäckte det när tjejen körde bilen, då slog det in nåt slags nödprogram så att lådan låste sig på fyran. Började lysa "Trans program" i check displayen.
När hon sen hade kommit hem så gick det inte att starta bilen igen. Kollade batteriet och det var dött. Tror även att mitt "bränslepumpsproblem" berodde på samma sak. Tydligen mycket som kan börja spöka när man har lite ström.

Tack för alla svar.

Mange
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.