|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
bustorp |
Såg ett tips i FyndBörsen på fälgrengöring på sid. 26. Flaskborste konverterad på skruvdragare. Det o fälgrengöring verkar vettigt. Måste testas. Varför har ingen kommit på det innan? Hmm...Undra om Micke Olsson ligger bakom.......... "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Hehe, vem vet. :-) På tal om fälgrengöring så ska vi göra ett test liknande insktsmedlen. Tanken är att "haffa" bilägare utanför Preem på måndag och tvätta deras fälgar. Kan bli uppskattat. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
vilken preem , vilken tid ; ) det där med skruvdragaren får man allt fundera på Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Hehe, du har 22 mil dit. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
bustorp |
Vilken tid, Micke? Det skulle vara kul att se dig leta skit på mina fälgar..hehe. Men det gäller väl bara dom som kommer ut från borsttvätten med halvren bil o skitiga fälgar. Så nära en borsttvätt kör jag inte.Det är det inte värt. Skämt åsido, är det Preem som ligger nedanför Bryggarberget, eller? Mina fälgar behöver kanske en rejäl upptvättning, vi får se.......... Då kanske vi ses IRL också, om jag får en tid av dig och om den passar in i mina oerhört tighta semesterplaner ;=). "Ödmjukhet inför kunskapen" |
bustorp |
Micke: Ska du använda "skruvdragarfälgborsten" då så kommer jag tvärt...;=) "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Ni menar att man tar en vanlig pet-flaska och skruvar dit en borste, vid tvätt så pumpar man ut vatten samtidigt som man rengör...?? Fan kör med sonax fälgrengöring och högtryck= oslagbart! Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
Jepp, Preem blåport. Nej, nej, nej.. Inga automattvättar! Tanken är att fråga folk och sedan ta in bilen i GDS-hallen, spraya på, låta verka och sedan bara blåsa med högtryck. Inget handarbete alls alltså. Vi vill hitta ett medel som ger ett bra eller iaf vettigt resultat utan att man ska slita häcken av sig. Vi är där från 09:30 till runt 12. Lite beroende på hur fort vi hittar skitiga fälgar. :-) ///Micke Touringklubben: Länk |
|
bustorp |
Synd Micke, det blir ogjort arbete för dig då om jag kommer, och det vill jag inte utsätta dig för. Du får nog att göra ändå. Jag är/blir en dålig referent i ditt test, men jag kanske kommer och tittar på. Det är alltid skoj att se andra jobba, och sen få ta igen sig lite efter det. :=) "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
"Dragolito" Vad dom menar är att du tar en vanlig diskborste för flaskor , tar bort handtagen och sätter in den som en "borr" i din vanliga skruvdragare . När du sedan tvättar så snurrar borsten och rengöe mer effektivt ! MVH TONY |
|
|
du micke varför inte erbjuda en ytbehandling av fälgarne, när du ändå gör fem rena, -en nanobehandling, som gör att skit och bromsdamm inte fäster utan det är bara til att spola av, eller låta regnet ta hand om det produkterna finner du på Länk mvh Frank |
|
|
Undrar hur mycket silikon det finns i nanoprodukterna... |
|
|
det behöver du inte ens undra över ;) for det finns ingen silikon i nanoprodukterna |
|
|
cinfra: Skicka ett mail till mig så ska vi se om det ens är lönt att byta produkter mot ett par sidor i Fyndbörsen. /// Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Jag har ett par prover på produkter med samma teknologi (nanoteknik) för vindrutor. Skall testas vad det lider, enligt uppgift skall det vara rätt dugligt och det är inget billigt bjävs. En tvåkomponentprodukt är det iaf, nån som testat nåt liknande? FP |
|
|
Tänkte på roterande borste: Det kan nog faktiskt bli för bra också, dvs penetrerar man tillräckligt mycket även med ren borste och/eller kemikalier så sliter man ner ytan på fälgens lack. FP |
|
bustorp |
Borsten funkar bra. Sen finns det olika hårdhet på borstarna om man söker lite i affärerna så att man inte behöver använda vassare än nödvändigt. Jag har redan hitta tre olika. Ska sanningen fram så sliter alla fälgborstar o så gott som alla kemikalier som är framtagna för fälgrengöring. Ibland har man inget val...... "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Visst har man val... Att gnida lite försiktigt, att inte låta skiten gro fast, dvs tvätta oftare. Eller att rengöra hårdare/maskinellt. Eller hur? FP |
|
bustorp |
Personligen har jag inget val. Jag tvättar inte alltid bara min egen bil s a s. På egen bil behövs inga borstar. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
folke! ja jag har provat, och det fungarar alldeles ypperligt mvh Frank Dubre |
|
bustorp |
cinfra: Det är nog inte passande att göra reklam för sina egna produkter här. Jag tror inte det är tillåtet och definitivt inte förtroendeingivande. Det blir lite Kiviks marknad över det hela. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.