AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
96.340

Problem med automatisk stängning av bagagelucka

Sida 8 av 10
Jo
109
Joni_535
e39 525i touring -02 "Stockholm open edition"
Hej igen! Kan någon skicka beskrivningen till mig igen? Läste att Programmer hade skicket det. Men det har inte kommit fram till mig, av nån skum anledning??? Skulle vara jätte tacksam!

jmsaarinen@hotmail.com

MVH/Joni

Joni: Anvisningar har skickats.
Pz
70
Pzr
VW Touareg bmt -11
Pontiac Firebird -71
Jag skickade jag med i förmiddags.
<fick fok ett db error då jag skulle posta här att det var gjort.

:-)

Jo
109
Joni_535
e39 525i touring -02 "Stockholm open edition"
Yes jag fick två mail imorse! Man tackar och bockar!!

Mvh/Joni
Di
20
Diezelmannen
530 DA Touring -01
Ett tips till alla. Byt gaskolvarna och använd BMW orginal!!!! EJ BILTEMA!!!! Det löste mitt problem. (och påfyllnad av olja också förstås)
Halloj!! har haft min e39 touring -00- i ca: två månader, har alla touring autoöppning på bak luckan?? min bara släpper från låset, ska den gå att lyfta hella vägen?????
Taksam för svar
M.V.H. Petri
Toysa: Nej automatiken kostar extra, på de flesta bilar saknas det. Det du nämner är troligen soft close-funktion.

Mvh
Mikael
la
44
larscph
545e Sedan 2023
Det är fantastiskt att detta snart 5 år gamla post fortfarande lever ... :)
cm
1
cmr71
530iAM Touring -03
Hej
Skulle vara hemskt tacksam för instruktionerna, har också detta vanliga problem med luckan.
christoffer.mentor@bredband.net

Mvh
Christoffer
El
5
Elkillen
BMW 525i Touring-02
Hej! Skulle också vara tacksam om det gick att få ett mail. Jag har tid hos bmw för att fixa det här felet med bakluckan, dom trodde att det var luft i systemet? Men jag har läst på den här sidan och hört från andra att systemet ska lufta sig själv om man bara fyller på med olja. Jag har fyllt på olja i koppen över + strecket men luckan krånglar ändå :( min email: lacke1@hotmail.com

Christoffer & Elkillen. Anvisningarna har skickats.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Elkillen: ligger fortfarande nivån över +strecket när du kört den upp och ner några gånger? Jag fick fylla på min igen ganska snart efteråt.

Sen är nog bara så att man inte ska förvänta sig att den kommer att fungera perfekt. Min blev mycket bättre när jag fyllt på men den behöver en lätt touch i början när den ska öppna sig för att komma igång.

___
//Ulf
El
5
Elkillen
BMW 525i Touring-02
Tack för mailet mikaelodoris!
Programmer: Jo jag har också fyllt på 2 gånger. Det värsta med min lucka är att den inte står uppe särskilt länge förren den går ner av sig själv. Inte så kul att få luckan i ryggen varenda gång man ska lassa något!

Di
20
Diezelmannen
530 DA Touring -01
Elkillen:
Byt gasdämparna till bakluckan!!!! Och köp dom på BMW. Finns på biltema men dom är för klena. De är 4 st, 2 mindre till glasluckan och 2 större med fjäder till själva luckan. Dessa jobbar ihop när du öppnar "hela" luckan.
Jag har krånglat mycke fram och tillbaka med min lucka men nu funkar den perfa =) Hade också problemet att luckan åkte ner i nacken :S Trodde de va pumpen som blivit kass så jag tog bort den och lämnade in för provtryckning. Inga större fel där. Nästa steg va att kolla hydraul kolven men den va också okej. Felet va att luckan går för tungt om inte dämparna är fräscha så då spolar pumpen igenom. Nu kanske min pump hann få en del stryk iaf eftersom jag körde med taskiga dämpare ett bra tag.
Så därför rekomenderar jag alla som upplever problem med luckan, BYT DÄMPARNA I TID!!!! Det är egentligen dom som ska öppna luckan, pumpen ska bara hjälpa till. Sen får den ju jobba lite när luckan ska stängas men då finns ju tyngdkraften till hand =)

Hoppas jag har bringat lite klarhet i folks luck-problem

//Diezelmannen
El
5
Elkillen
BMW 525i Touring-02
Diezelmannen: Hur byter man dämparna då? Var det svårt? Hur mycket kostade dom? MVH Elkilllen

hi
38
hilltan
330dA Touring -11
M3 e92 -12
Hej

Har också problem med min baklucka på min e39 540 Touring -00, skulle vara väldigt tacksam om någon skulle kunna skicka manualen till mig på: hillerst@gmail.com

//Henke
El
5
Elkillen
BMW 525i Touring-02
Hilltan: Jag lämnade in min bil på bmw i uppsala. dom bytte en fjäder som var av i taket till bakluckan. det kostade mig nästan 2000:- värt varenda krona! nu går skuffen upp helt perfekt! Har skickat dig bilderna!

Henke, informationen har skickats till dig.

Mvh
Mikael
hi
38
hilltan
330dA Touring -11
M3 e92 -12
Tackar för manualen, nu väntar jag bara på soligt väder.
hi
38
hilltan
330dA Touring -11
M3 e92 -12
Bmw's olja heter Mobil-Aero-HFG (HBS929-204) Hoerbiger.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.