AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
96.342

Problem med automatisk stängning av bagagelucka

Sida 7 av 10
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Patric T har tänkt på samma sak som dig, de där med pinnen. Men det har inte blivit något än. Väntar med spänning på att se om nån kommer på en bra lösning av detta problem vi har

___
530iA M-Sport Touring -01
Länk

BMW CS 06798
Jag återkommer. Tittade på kul idag när jag tankde och såg att det hade läckt lite från pumpen, så det blir till att riva ikväll....
Läckaget fixat, det var o-ringen till behållaren som var dålig. Nu ska jag fixa det andra. Får svarva till något imorgon...:)
Jo
109
Joni_535
e39 525i touring -02 "Stockholm open edition"
Patric T: Hur går det med uppfinningarna?=)

Även jag skulle vara tacksam för ett mail med GDS-beskrivningen, då även min lucka är trög..

Min mail: jmsaarinen@hotmail.com
Tackar i förhand.
Faktum är att jag inte behövde göra någon. Jag gjorde rent och smorde gångjärnen, och efter det kan jag öppna bakluckan i riktigt branta uppförsbackar.
Fl
13
Flashrider
540iA touring
Nu lyfter jag en gammal tråd, men jag har problem med min bak lucka, den vill inte öppna sig. All electronic verkar funka bara den här plast kolven som inte vill öppna sig. drar man i vajern som får man upp den och den verkar inte kärva, hade några tankar på det relät som sitter kopplat till den någon som kan hjälpa mig med förslag? eller är det samma problem som ni snackar om? Är tacksam för all hjälp!

/Jesper
lb
6
lby
530ia touring -03
Hej BMW kamrater!
Är det någon där ute som har kvar instruktioner/manual ang. påfyllning av olja till hydraliken på bagageluckan, min har eftersom blivit allt slöare och nu måste man alltid hjälpa den vilket är synd.
Hej!
Kan du sända mig ett mail på fylln. hydraul olja mvh Gurra
Ho
9
Hornblower
530iT "M" - 2002
VW Golf/IV - 1999
Hej BMW-fans !
Min E-39 MT -02 behöver förmodligen olja till bakluckeautomatiken. Kan någon vänlig själ maila mig en instruktion och ev tips på "How to do it".

Tack på förhand / rogand@telia.com
Även jag tar väldigt gärna emt ett litet mail avs. "bakluckeproblemet"... =)

tvesovla@hotmail.com
LO
1
LOEVIS
525iAM Touring -02
750iA -89
Olds Cutlass conv. -72
Buick Riviera -72
Tar även jag, tacksamt, emot ett mail med instruktionerna.
Mvh.Loevis
loevis@hotmail.com
Kan någon vänlig själ skicka "hydralluckemailet". Alt. om det är någon som kan beskriva hur jag går tillväga... Hittar behållaren men vet inte riktigt var jag ska börja - vill inte börja skruva på fel ställe... =)
dt
1
dtj
540iAT
även jag är tacksam för ett mail med bakluckeintruktioner,mvh tomas
thomasjohnsson@live.se
Måste väl än dock vara ngn av de hundratal människor vilka har brevet, som kan hjälpa oss..? =)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nu har jag skickat ett mail till Joni_535, Hornblower, tvesolva, LOEVIS och dtj.

Flashrider, lby och Gurr-a ville också ha men ni har inte angivit era mailadresser. PowerPost funkar inte eftersom det är bifogade filer.

Jag har sedan 2005 vidarebefordrat denna information till 50+ forummedlemmar så jag är tacksam om några av er som fått detta mail kan hjälpas åt att tillgodose kommande förfrågningar...

___
//Ulf
Beklagar Ulf, jag har inte varit online på några dagar och missade detta. Annars har jag tagit över din uppgift och skickar anvisningarna till alla som anger en e-postadress, fast något tycks ha blivit fel ifråga om tvesolva eftersom mailet tydligen inte har mottagits. Spamfilter månne?

Mvh
Mikael
Så, nu har jag äntligen mottagit filerna. STORT tack för hjälpen! Beklagar mina, något jobbiga, förfrågningar här i forumet - men skam den som ger sig... =) Tack, åter igen!

Mvh, Anton
Pz
70
Pzr
VW Touareg bmt -11
Pontiac Firebird -71
*bump*
Jag vill också besvära om dessa uppgifter om "hur man gör".

Mailadress: tibbleracing(snabela)gmail.com

Tack på förhand

Mvh Emanuel
Pzr
Filerna har skickats.

Mvh
Mikael
Pz
70
Pzr
VW Touareg bmt -11
Pontiac Firebird -71
Stort tack! =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.