AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
96.352

Problem med automatisk stängning av bagagelucka

Sida 6 av 10
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Hej!
Lyfter en kär gammal tråd igen - Eftersom det är så mänga som har problem med luckan (även jag) Problemen verkar vara lite olika:

a) Flera med för lite vätska i behållaren vilket gör att luckan inte vill öppna/stänga ordentligt
b) flera med tillräcklig vätska men ändå upplever samma problerm som ovan.

A-gruppen som jag tillhört har kunnat fixa problemet genom att fylla på vätska (och i värsta fall behövt täta systemet)

B gruppen verkar vara de som fyllt på vätska, smort gångjärnen med allt möjligt och ändå upplever luckan som trög. Här är jag numera: Mina teorier om värme/kyla lutningen på bilen osv. Säkert är motorn seg, men det borde den väl ha varit från fabrik redan? Att en elmotor skulle liksom försvagas verkar lite konstigt, Min teori är att det kanske sitter en säkerhetsbrytare någonstans som kanske "stoppar" öppnandet - vet någon=

DI
176
DIAMOND
BMW X3 (G01, F97) 30e -21
Brynar

Köpte Du vätskan/oljan på BMW för att fylla på eller gick det att köpa den någon annanstans? BMW hänvisar mig hela tiden till ett rep. kit - vad nu det innebär?

Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Diamond,
Jag hade turen att få BMW att tappa upp oljan på separat flaska. Normalt säljer de endast oljan genom reparationskitet. Skulle gissa att oljan i sig inte innehålller några särskilda egenskaper - borde säkert fungera med liknande oljor från andra håll.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har under ganska lång tid skickat över instruktioner om påfyllningsprocessen och får kontinuerligt nya förfrågningar. Har för tillfället ingen möjlighet att skicka dessa så om någon läser denna tråd och är i behov av dessa instruktioner så lägg en förfrågan (som DIAMOND) ovan så borde väl någon annan här kunna hjälpa till. Jag har skickat till åtminstonde 50 personer hittills så infon finns ju därute...

___
//Ulf
DI
176
DIAMOND
Programmer

Väntar fortfarande på att någon skall "höra" av sig :-(
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Hejsan!

Jag sökte länge och väl efter att få reda på vilken hydraulvätska som används men fick inget svar!

Istället gjorde jag så att jag sköljde igenom systemet med vanlig dextron III vätska och fyllde sedan upp med dito. Har funkat kanon hitintills....

MVH

JIKen
Gi
7
Gixxer_power
530XI -05, 6vxl manuell, komfort/adv paket, M-paket
Hej!

Jag har också fått detta problem med bakluckan, har någon detta dokument och skulle kunna maila mig det till mig så skulle jag vara mycket tacksam

bengt_svall@hotmail.com

mvh Bengt

DI
176
DIAMOND
Hej!

Skicka gärna ett ex till daniel.rooth@tdcmail.se också - tack!

Mvh Daniel
Hittade anvisningar som Ulf tidigare skickat och vidarebefordrade dem till Gixxer_power, även om det är troligt att en annan lösning används för E60 än E39.
Diamond det går smidigare om du sätter ut adressen i ditt inlägg istället för att önska brevväxling. :)

Mvh
Mikael
Sorry diamond du lade in adressen medan jag gjorde annat och innan jag skrev förra inlägget. Nu är anvisningarna på väg.

Mvh
Mikael
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Även jag tar tacksamt emot anvisningarna på mailen;
johan.lundquist@bringfrigoscandia.se

Tack på förhand!
Johan: Beskrivningen är på väg.

Mvh
Mikael
DI
176
DIAMOND
Mikael

Redan gjort :-)
No
21
Nordholm
325i -06
Känner mig som en PAIN IN THE ASS nu gubbar efter att ha läst hela tråden, men jag skulle vara grymt tacksam om jag kunde få en kopia på instruktionen till hydraliken. Tack på förhand

Mail . mathias.nordholm@gmail.com

MVH Mathias

DI
176
DIAMOND
Mathias

Instruktionerna finns i Din inbox :-)
Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Hej!

Skulle vara väldigt tacksam om någon vill skicka dessa instruktioner till mig med. aes_sedai_rh@hotmail.com

Tack på förhand
G
Glenn
Vem kan motstå Aes Sedai? Filerna är på väg.

Mvh
Mikael
fa
33
farjestad76
bmw 525ia2002
Hejsan....vore också tacksam för ett mail då min uppträder som de flesta andras=(Mvh Danne
DI
176
DIAMOND
Mail adress?
Har fyllt på med olja, men den orkar inte riktigt första biten. Hjälper man den lite första cm så funkar det. Har tänkt på att konstruera en fjäderbelastad pinne som knuffar ut luckan första biten. Skall kolla lite på detta i helgen. Finns det ingen "förspänning" man kan justera vid gångjärnet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.