|
Sida 2 av 10
|
|
|---|---|
|
Har skickat mailet till casa och Schmitz. ___ //Ulf |
|
|
Och till T. ___ //Ulf |
|
|
Tack för mailet programmer, glömde det tidigare, sorry.. T |
|
|
Jag förstår! Då vill jag gärna ha ett mail också... Stort tack på förhand! /casa in da house |
|
|
casa: se ovan... ___ //Ulf |
|
|
Tjenare!!! Jag är visst inte ensam om att ha det här problemet. Jag skulle också vilja ha en beskrivning. wmb325@hotmail.com. Tack på förhand |
|
|
Tjena! Jag har nu äntligen fått tid att testa det tips som kom fram på min ursprungliga fråga och mycket riktigt så fanns det bara ca 5 mm vätska i behållaren. Jag plockade bort reservhjulet och lossade på behållaren som satt med en slangklämma. Jag fyllde först på en gång ca 5 mm över PLUS tecknet på behållaren och satte tillbaka den, testade och det fungerade på en gång. Den sög i sig lite olja så jag fick fylla på ytterligare en gång men nu så fungerar den perfekt och det tog inte mer än 15 min att fixa detta. Jag sparade härmed 1000 spänn, minus kostnaden för ATF oljan, för det skulle de ha på BMW för att fixa detta. Tack för tipset! |
|
|
Peter 5....: Du har mail... ___ //Ulf |
|
|
Tack så mycket Ulf, Nu ska jag se om jag får någon ordning på lucköppningen Peter |
|
|
Frille: har lossat motorn, fyllt på olja och återställt allt. Det funkar hur bra som helst, men det läcker... Är det överflödet som trycks ut? Har lossat och dragit åt som f-n en andra gång, men det läcker...:-( Var det tätt i ditt system på en gång eller upplevde du också lite "överflödsläckage"? /casa in da house |
|
|
Enligt brukanvisningen så justererar systemet nivån själv, dvs trycker ut överflödig olja och har du fyllt till max så är det garanterat det som händer. ___ //Ulf |
|
|
Kul att så många tycks kunna lösa bakluckeproblemet. Själv har jag haft samma problem sedan i sommras. Såg Magic59's inlägg med den tyska anvisningen under hösten. Och det verkar ju ganska enkelt att fixa. Men: Var får man tag på oljan ATF 02? När jag frågar på BMW vill dom bara sälja ett reparationskit för 500 kr. Tycker det borde gå att få dag på någon deciliter olja lite billigare. /Johan |
|
|
Hej, kan jag få ett mail? /M Min bil: Länk |
|
|
joi: Jag köpte AT-olja på OK. tegel: du har fått ett mail. ___ //Ulf |
|
|
joi: Du har också fått mail... ___ //Ulf |
|
|
Vad trevligt att ni lyckats fixa detta. Jag har samma problem och önskar också få mailet för att kunna ta tag i det. Antar att det finns i några ex därute nu. Tacksam om någon mailar mig. /Vincent |
|
|
Vince: kolla mailen... ___ //Ulf |
|
| Hejsan... Kan du skicka mailet til mig också? Tacksam om du kunne... | |
| Vore kanon om du kunde skicka ett till mig med. Tackar på förhand! | |
|
Nu är snart mailet skickat till samtliga ägare av E39T med automatiskt baklucka ;) Goldcom och larscph: ni har mail ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.