AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.844

NyLycklig ägare av en M3 E46

To
25
Tommy_A
Bmw M5 E60 -2006
Hej jag har precis bytt bort min Audi S4 BiT mot en M3 E46 -2001

Har ett par frågor,

När jag lägger i backen så vinklar högerspegeln ner sig automatiskt så man typ ser däcken när man backar, jag vill inte ha det så, hur tar man bort denna funktion?

Vart sitter batteriet på en M3 E46??
Du slår av curb monitor funktionen genom att slå över switchen man justerar ytterbackspeglarna med till passagerarspegeln.
Var batteriet på E46 sitter vet jag inte egentligen, men en gissning är på höger sida i bagaget...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tommy_A: Vilken M3:a blev det till slut? Det var ju ett par som var uppe här på forumet...

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den finessen med backspegeln är något jag verkligen saknar på bilen jag har idag. Perfekt vid fickparkering men vid vanlig backning så får man ju slå av den.

___
//Ulf
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Switchen skall väl flyttas över till förarspegelsidan för att den inte ska fällas ner? iaf på min 328a.

To
25
Tommy_A
Bmw M5 E60 -2006
Blev en som en bekants bekant ägde,

2001a 7000Mil ALLT utom Navi, Nyskick

Är skitnöjd!!!

Känns dock att man saknar Turbo lite med det är väl en vanesak??
Tommy_A:
Härligt att du är nöjd med bilen!

Hur kan du sakna turbo då M3 motorn har en respons som helt otrolig?
To
25
Tommy_A
Bmw M5 E60 -2006
Har kört Turbo i snart 3år så det e klart man saknar det, Men jag e kanonnöjd med M3an, vänjer mig nog inom ett par h ;-)
35
96
355Hp
Bmw M3 E46 SMG 2003 Såld
Bmw M5 E39 1999
Batteriet sitter på höger sida i bagaget, under en svart plastbit.

Får man fråga vad kärran kostade??
Grattis. Själv fick jag en sväng i en M3 cab -02 i helgen. Vilka blickar den bilen drar!

Jag håller med dig om turbomotorns fördel. Sugmotorfanatiker hävdar ofta att det är störande med turbolagg, men det är ingenting jämfört med att man måste vänta till 5-6000 varv (från kanske 3000 rpm) innan det händer något på en sugis.

Grymt fin och rolig bil är det iaf.

Flåklypa
Hu
149
Hutz1975
335i E91 -07
Håller med flåklypa, vridet i en tubobil på mellanregistret (typ omkörningsprestanda utan att behöva växla ner till trean) finns inte i en sugbil!
O andra sidan finns inte "tillförlitligheten" i att bara få den kraft man vill ha när man doserar med gasen ut ur en kurva med en överladdad bil.

Tittar man på överladdade framhjulsdrivna bilar på bana så gasar dom till laddet kommer, släpper och gasar, osv osv. Kul? :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Det är inte kul alls med fwd. Å andra sidan åker jag mest landsväg och när jag åkte bana tog jag hojen vilket i mina ögon är både roligare och snabbare än alla bilar jag kört.

Jag åkte med Hutz till och från Sundsvall i helgen och ligger man i motorvägsfart måste man peta i trean för att den ska röra på sig. Ligger man på fyran eller femman och man plötsligt vill öka farten så är det lönlöst och då är ändå 330 vridstark jämfört med 325 eller 320. Därför tycker jag att turbolagget är försvinnande irriterande jämfört med väntetiden för att sugmotorns skall leverera effekt.

Flåklypa
Det är ofta att sånna som är van att köra turbo, som tycker
sugisar går dåligt. De är helt enkelt van att bara behöva trycka
på så kommer snart laddet. Men det kanske är en smaksak
har man ägt en Mbil ett tag så lär man sig vilken växel som är
optimal vid resp hastighet. Ofta fick man ju gå ner till 3an från
5an med M5an men då med ett enormt effektuttag omedelbart
som följd, man lär sig med tiden att utnyttja en sugis rätt.
Jag tycker dessutom att man bättre kan utnyttja effekten i
en stark sugbil, gäller bara att hitta rätt växel men det
sitter som en reflex i märgen efter ett tag.
Om man aktiverar en speciell funktion i Key & Car Memory så kan dessutom vinkeln på höger backspegel att sparas individuellt så den inte går hela vägen ned när man lägger i backen.

/RS2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.