AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
53.622

Litet kort race igår Saab 9-3 LTT & BMW M3 E36

Sida 2 av 3
>Martin 2445

Vad vill du få fram av ditt inlägg????
Ma
4
Martin 2445
BMW Wannabe
ErikW: Vi kan nog utesluta att det skulle var något annan än M3.
Är tveksam till att en 328 skulle kunna hänga med om jag så körde på grundladdtryck.
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Lite tråkig attityd här. Diskussioner när M3:an är underdog brukar ju gå bra dock ;)

Det lär vart en M3, en M3 3.2 gör 100-150 på 5s blankt och det kördes bara upp till 180 enligt inlägget. En 9-3 med den specen klår den 100-150-tiden med lätthet.

Kanske var det dessutom en 3.0 som gör 100-150 på 5,5?
LexCom

Klart att Bangles design är lite kontroversiell och det kanske
är som du säger att bara en sann Bmwentusiast uppskattar den.
Tror dock (INTE VET...) att det är fler av de som inte är märkesbundna som uppskattar E-60 än nya Saab kombin.

Tycker inte vanliga 9-3 & 9-5 är direkt fula även om jag inte tycker de är spec snygga heller.

Håller dock med om att det nya designspråket hos Bmw i större utsträckning än förr kräver en viss tillvänjning än tex E39-E-46 som var lite "fegare" i designen.
wa
20
waztukter
328 IM touring -96
ja en 328 är ju faktiskt en slö bil... behövs nog inte nå mer än chip på en 9-3 a för å dänga den...har en själv så jag vet vad det gäller..och ja bilen går precis som den ska.
Gemini__
Japp, där fick du till det så här 4 år efteråt. =)
wa
20
waztukter
328 IM touring -96
ha ha de har du rätt i...kollade inte så noga på datumet:P
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Ja är din lika snabb som dit inlägg så kan man köra ifrån en M5 med en Skoda

Ha de T
Jag tycker inte att man skall köra på kapp när man har barn i bilen.
Race kan vara kul om det sker på ett säkert sätt.
Men att köra race med ett 2-årigt barn i bilen måste jag se som väldigt ansvarslöst. Du skall vara glad att det inte hände något för att leva ett helt liv med ett (skadat eller värre) barn på samvetet är nog något man inte ens skulle önska sin värsta ovän.

Kör gärna race men utan barn i bilen.

Rätt oansvarig idiotgrej med en två-åring i bilen...
Hur man än vrider o vänder på det blir det inte bättre med eller utan barn i bilen, finns så mycket annat som spelar in i "moraltants" sidan.
180km/h på en svensk väg, andra bilister etc.

Själv låg man lugnt i arbetsbilen o körde i laglig hastighet, och helt plötsligt drog 2st MC om, 10s innan hade jag tittat bakåt men då fanns de inte där.

Sen för att vara ännu grymmare, vilket är bäst?
Att ett 2-årigt barn får leva utan pappa i resten utav livet, eller stryka med i kuppen? Jag skulle inte kunna leva utan min pappa, så jag hade med facit i hand strykit med.

Ond människa? Nee men realist.
Annars rätt go trådlyft!!
Jag tror faktiskt att det var en m3, även fast jag är bmw frälst. Min kompis har nämligen en 93 ltt -01 150hk. Orörd, köpt på ny av hans far, men den går extremt bra, när de på saab provkörde av någon anledning vägrade dom tro att den var orginal. När vi mätte våra bilar en gång tänkte jag att det här behöver jag inte ens växla ner för att klara(540 -98 chip=ca300hk). Men där hade jag fel, fick plåga livet ur min v8 för att lyckas få lite avstånd till honom.

Visa användare
3.755
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
:)
Mj
49
Mjarlhov
BMW 525iM Touring -03
Jag är väl mest tveksam till att man racar med barn i bilen, men det verkar ingen reagera på.
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Läser du om sida 2 så ser du att bunf, spider och smilla kommenterar detta också.

Mvh Johan
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Marwin,sälj din 540 omedelbums.där måste vara något allvarligt fel på den om den inte hänger med en 150 hästars saab!!Hur långt har den rullat? 200,000 mil?
Ja verkar väldigt skumt ifall du får problem mot en ltt som bara är stark på låga varv.
Är du helt hundra på att saaben inte var chippad från fabrik?
kilroy skrev vad jag tänkte.

Pain is temporary - Pride is forever
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.