AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
53.621

Litet kort race igår Saab 9-3 LTT & BMW M3 E36

Sida 1 av 3
Ma
4
Martin 2445
BMW Wannabe
Råkade ut för ett spontanrace i går kväll, hade vart på kalas i Landvetter och var på väg hem med frugan, grabben och farsan, hade full bil.
Svänger av R40 in på 156:an mot Skene. Hamnar bakom en skåpbil som kör i 80 km/h, tuggar bakom han en stund, sedan blinkar han för att svänga höger och farten sänks, då dyker en M3 upp med en ung grabb i, och lägger sig tätt efter redo på att köra om.
Kommenterar irriterat till mina medpassagerare, att det ligger en M3 och limmar min kofångare, då säger farsan, 59 bast, "-växla ner och dra ifrån han då!" Hastigheten är väl då ca. 60 km/tim. Blir lite förvånda över detta uttal eftersom jag själv är tveksam på att race med full bil och särskilt med min 2 åriga son sittandes i bilstolen brevid mig. Funderar några sekunder sedan stämplar jag på. BMW tvekade inte en millisekund, han var redo. Drar igenom 3:an växel till varvstopp, grabben sitter brevid och skrattar och klappar händerna av förtjusning, i med 4:an, och stampar plattan i mattan, sansar mig och slår av slår av vid ca 180 km/h. Killen i M3 kör om oss.

Drog ifrån han med ca 3-4 billängder. Vet inte vem som blev mest förvånad, jag eller killen i M3:an.

Om det var en 286 hk eller 321 hk M3 är svårt att vet men även om det var en 286 hk så hade jag klart underläge eftersom bilen vägde rätt mycket vid tillfället
(1440 kg + 3 vuxna ett barn= ca: 255 kg)
Dessutom har min bil inte fullt anpassad progg till HW med betydligt lägre vrid i mellanregistret än vanligt.

Tyckte det var kul!

Mvh Martin

Obs Som ni förstår så är inte min bil utrustad med Steg 1 trim precis hehehe.
kilroy
Jättekul...Ytterligare ett idiotinlägg...Mvh kilroy
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Jag tycker alltid att det e lite småkul att läsa om race-situationer så länge det håller en seriös nivå och inte hamnar i sandlådan vilket det oftast gör.

Snart kommer det någon och skriver att en M3 aldrig får stryk av en saab och med det ifågasätter trådskaparens trovärdighet. Sedan e det igång ;)
Kilroy:
Tacka vet jag ditt.. ;)
// Månsson
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Fattar inte heller att desa trådar brukar bli så långa.

En trimmad SAAB drog en M3, so what?
Inte mycket att diskutera bara att gratulera!
Vad tusan är 9-3 LTT? Specs?

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Om allt står rätt till så har ju inte en 9-3 + ltt en chans mot en M3.

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Det var en 316i med M paket som han drog med ;)

Länk

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Martin 2445: Hur vet du att det var en äkta BMW M3?
Många mindre kunniga tror ofta att en 316 med kjolar är en M3.
Jag vet ju inte dina kunskaper...

Nåväl, bara vara glad om man åker ifrån en M3. Inte många bilar gör det nämligen.
Vem som kör respektive bil har ju ganska stor betydelse.
Tex hänger ju frugan aldrig med (hon försöker.....)
oavsett vad hon kör och jag kör. Tex körde jag ju ifrån henne
med firmans 90 hästars Caddy tdi när hon låg bakom i vår
328 E-46........

Om du nu har trimmat Saaben och har typ 250+ hästar och körde bättre en valpen i M3'an så behöver det väl inte betyda att Sabben är snabbare i alla fall.

Vet ju att dom här trådarna av folk som kör andra märken är till för att starta hetsiga debatter så jag borde ju inte bry mig men men.....

Känns ju skönt i alla fall att "mitt" bilmärke gör kanonresultat försäljningsmässigt varje år medans stackars saabälskare kanske snart kör runt i ett bilmärke som inte ens tillverkas längre......

Såg för första gången 9-3 kombi igår och ärligt talat......
Den ser ju ut som man skulle kunna tänka sig en framtida Prius kombi. För mig kvittar det om den nya turbomatade 6'an är toppen att köra. Med det utseendet måste man nog vara en riktig saabfantast för att gilla den.......= )
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Olof Ovenholm:

LTT = Lättrycksturbo. Har 154 hk original.

Men om jag tolkade hans sista rad så är det ingen LTT längre. Därför är det heller inget att bråka om.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Wadstedt: 9-3 kombi ser ju ut som en likbil med det förhöjda taket.

___
//Ulf
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Din bil är inte lik min bil för min bil är en likbil........

Bra text o sätta i bakrutan på den nya Saaben =)

Länk

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Wadstedt79:

Frågar du en saab entusiast så är det inte många som har några godo ord om utseendet på E60. Man måste nog vara just antusiast av sitt märke för att kunna uppskatta linjerna hos nya modeller av det egna märket.

Det brukar kunna ta lite tid innan man vänjer ögat. Tror nog att det var fler än jag som höjde på ögonbrynen när E60 lanserades. Men när man vant sig så såg man helt plötsligt bilen med andra ögon och den blev den fula ankungen helt plötsligt en svan.

Tror det är så för många när det gäller den nya 9-3:an oxå.

Ma
4
Martin 2445
BMW Wannabe
Om det varit något annat så än en M3 så skulle skämmas. Vad är det starkaste nedåt i E36 modellen? 328? 193 hk. Nej den skulle inte ha en chans även om frugan körde. :-)

M3 körde om mig och den såg utseende mässigt original ut och även om han körde om i en satans sula efter jag släppt av så han jag se att kjolar, emblemen stämde med M3. Sedan vända han längre fram och stog still när vi körde förbi så jag han se rätt bra.

Som sagt min bil är ju inte helt original.

Mvh Martin
Ok det var en M3 och du körde ifrån honom, och vad?
Ursäkta om jag inte fattar tanken bakom såna här trådar.

Jag tror många här tycker som jag och aldrig skulle kunna tänka sig en Saab även om den är trimmad så den gör 0-100 på 4,5 Sek och toppar 300........... Bilen är väl så mycket mer än vilken prestanda den har?

Har en bekant som har en ruskigt snabb 240 Turbo som tamigf*an nog har en 500-600 hk och är säkert påkostad för över 300.000 spänn. I min värld är det ju fortfarande en ruskigt ful bil oavsett prestanda........

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Kan vi inte ha ett separat forum för såna här trådar? Så man slipper se dem...
Saxat från stcs
Saab 9-3, Custum Alu IC, TD04HL-18T #6, Trimkamaxlar, Kraftigare B-pump, 3.8 bar b-reg PM:a om du vill veta mer!

Tycker ni skulle tagit rejs från 0-100 istället :)
Ma
4
Martin 2445
BMW Wannabe
Lexcom: Jag tycker hela den ny looken på BMW är grymt snygg.

Värst vad en del på detta forumet har en taskig stil. Hålla på med massa fjantig ordvitsar. Kan ju inte vara kul för er andra som på detta forum som är lite mer seriösa att behöva ha en massa fjantar som förstör "trådarna"
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det är lätt hänt att ta en E36 med M-paket för en M3, t ex:
Länk
Länk
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Min uppfattning är att väldigt få motorstarka Bmw behåller emblemet på. Eller är det bara en lokal observation?

Dekal trimmare verkar det dock finnas även i bmw världen.....

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.