AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.019

Förslag på sport system till e46

Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Som sagt, tänkte jag köpa sport system till min 328 e46.

Är intresserad av system hela vägen, från grenrör, helst extraktor till slutdämparen.

Skulle det passa m3 e36-ans avgas system eller alpinas på en e46-a.
Intressant en broder på samma lina :) skall nämligen oxo göra detta, håller på att göra en research inför ett nytt avg system.
Som det ser ut nu så lutar det åt supersprint helavägen. Men jag är inte nöjd med informationen kring detta och vill jämföra siffror även från andra leverantörer. Problemet är att det verkar inte finnas så många som har avg system för just en E46 328?

Supersprint har det mesta, men inga siffror på effekt ökning m.m. :(
Länk

Remus har tillvärkat avg system för E46 328 tidigare men inte längre ???? vilket gör mig konfunderad!! var den inte tillräckligt bra eller utgående sortiment???
Länk

Ferrita har enbart för E36 modellerna och inte E46, dem verkar vara något steg efter.
Länk

Simons som inte heller har något till E46 328, inte vad jag kunde få ut?
Länk

Milltek Lyx märke har system till E46 328 men dåligt med information kring detta.
Länk

Sedan kan man gå vidare på BMW tuning märken men dem är alldeles för dyra och svårt att plocka fram information kring dem i Sverige.

//Rob

Simons har till e46 328. Kika här: Länk sid 13.

Ni missar ju i mina ögon de absolut bästa, nämligen Eisenmann:
Kika på länk nedan för bilder osv på min 330 med eisenmann.
Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Har inte Köhler nåt?

Simons hade bara till avg system till slutsteget, men resten kommer till våren 2005 ?
Får vel ringa dem och kolla upp om dem finns eller har ändrat att det kommer till hösten :)

Hursomhälst så är det svårt att finna information kring dem hur mycket extra det ger i hk/Vrid m.m. data! jag kan inte finna det någonstans, i besta fall kan det stå att det ger lite bättre kräm men inga siffror.. Sedan har jag även talat med div s.k. experter som varnar för att montera in enbart slutsteget på ett avgas system att detta kan störa balansen och avvägningen för utblåset och suget. I vissa fall har det även kunnat leda till en strypning inom vissa omr. i varvtals registret!

//Rop

Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Vad skulle hela kalaset gå på i så fall?
Jag hade snarare tänkt mig sätta på grenrör från en M3 e36 och rakrör avgas system som det går o göra i Mölndal.

Polaren har det på sin Volvo s60, härligt ljud, samt att han på står att bilen accar mycke snabbare nu i farter efter 150.

Finns det några göra själv alternativ om ni förstår vad jag menar?
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Placebo!? Den extremt lilla effektskillnaden det gör borde väl knappast märkas?
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Tja

Tror du det??
Vad är det i dem erkända märkena som gör att det ska gå bättre??
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Om man verkligen ersätter hela avgassystemet (kat bak eller grenrör bak) så bör man få prestandaförbättringar, men det kanske inte ger några mer hästar/vrid i toppen utan kanske jämnar ut kurvan - bör iaf bli märkbar skillnad om det är ett proffsigt system.

Slutburksbyte är mer ljudtrimning dock i mitt tycke.

/bfg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.