AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.117

Larmet går på E60

Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Vet inte vad det är för fel, men när jag låst bilen så går larmet. Ibland redan efter ett par sekunder, ibland efter flera timmar. Är det något som upplevt detta på sin E60, och vad var det för fel i så fall.
När mitt larm krånglade så fick jag tipset att det oftast är kontakten som indikerar om motorhuven är öppen som brukar bråka. Och så var det också för mig. Jag smörjde upp den med 5-56 och sedan funkade det bra
Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Tackar för hjälpen, ringde verkstaden och gav dom den idén och det visade sig vara riktigt. Otroligt att man ska behöva ringa verkstaden och ge dom förslag på vad felet kan vara!!!
St
11
Styx74
530d Touring -05
Nu larmar min titt som tätt..
Var sitter kontakten som indikerar öppen huv på en E60/E61??
bm
187
bmwjim
523im -05
ni kör inte kupev. då :)
St
11
Styx74
530d Touring -05
Haha.. Nejdå, jag har inte ändrat något i uppsättning i bilen det senaste.. Tror ev. jag löst problemet nu ändå. Det visade sig att en skyddslist som sitter i närheten av den där sensorn (som jag hittade i dagsljuset idag) hoppat loss - förmodligen förra gången jag fyllde på spolarvätska. Nu är den på plats igen - dessutom har jag laddat batteriet fullt nu - inga "tjuv"larm än så länge. Håller tummar och tår för att detta gjort susen..!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.