|
|
|
|---|---|
| Fler måste haft samma funderingar: Kanon med lastnätet in mot kupén och öppningsbar bakruta. Är det nån som har ett bra tips hur man löser ventilationen för jycken när man t.ex. går och handlar? Finns det nåt galler man kan sätta för endast rutans öppning? Nån spärr som gör att man bara kan öppna 20 cm eller nåt liknande? Har ingen lust att spänna fast en hel bur i bagaget! | |
|
Kolla in Länk. Här finns det både burar och grindar till e39. De kostar en del men är av väldigt bra kvalité. Sedan finns det på de flesta djuraffärer någon typ av metallkrok som man sätter mellan öglan i karossen och låsanordningen i bagageluckan som gör att det blir en glipa på ca 15 cm. Detta är dock enligt mig inte tillräckligt för en varm dag. Det enda rätta då är at ha bur eller grind och hela bagageluckan öppen. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
Synd att du inte har en E34... Länk Danne Min bil: Länk |
|
Miper335 |
Har samma problem och en hyfsat stor och svart hund. Har inte sett någon bur till E39 och skulle iheller knappast köpa en, med mindre att jag hade en Tax. ( Utrymmet är redan litet som det är ) Tror nog ändå att det kunde fungera med någon typ utav justerbar hasp till bakrutan!? ( Då det gör stor skillnad mot att bara öppna hela luckan lite. ) Begriper inte vad du menar Dandelue? Tror du inte att rutan fungerar likadant på E39? har provat denna "smarta" lösning men upptäckte att hunden kunde hoppa!! ( givetvis under uppsikt ) |
|
Hadde en formgjord bur till E39:an marginellt mindre utrymme än utan. Då kan man dessutom öppna bakrutan helt utan att nån idiot kan släppa ut eller ta hunden. mh Länk |
|
|
Dandelue: Cool hund! //Schnitzer |
|
| Ursäkta en dum fråga, men jag har länge undrat hur man öppnar bakrutan??? | |
| Där torkaren sitter fast är det en knapp. | |
Miper335 |
verkar vettigt Mattias! Var kan man hitta dem? |
|
Miper335: Kolla in mitt inlägg högre upp.... "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
Miper335 |
Ok...tack Berg kollade inte så noga första gången då jag bara tittade på bilderna och där fanns inte Bmw med. Verkar ändå vara ett vettigt pris om det är en sådan som Mattias har som inte tar så mycket plats. |
|
Jag visste faktiskt inte att amn kunde öppna glas luckan på E39. Bra! Danne Min bil: Länk |
|
| Miper 335: Har en gubbe i pite som tillverkar formsydda är inne på min 5 betalar 1.500:- precis lika bra som köpes lakerade och klara hör av dig på meil om du är intresserad. | |
|
Det finns en modell av baklucke öppnare som består av en rund metall stång böjd åt olika håll som man hakar i låsbygeln i undekant och sedan stänger ned bakluckan så att låset greppar i stången. mkt lätt att göra själv om man hr tillgång till ett sakurvsatäd och en gammal försterhake eller dyl. om någon skulle vara intr skicka ett powerpost så kan jag fota ev den frå flera håll. Min bil: Länk |
|
|
Kan du inte fästa hunden i en av lastöglorna med ett koppel som precis räcker till bakrutan? Då kan hunden inte hoppa ut men får ändå nosen över kanten. |
|
|
Det största prolemet är ju att det kan komma någon och stänga luckan om den står på glänt sen finns det ju folk som snor hundar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.