|
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt lite bland inläggen om detta problem, men inte hittat någon riktig lösning. Det verkar ju vara vanligt. När jag krypkör och motorn ligger på 1500-2000 rpm så börjar bilen rycka (hoppa). Om jag ger mer gas så svarar, slutar den direkt utan problem. Om jag släpper gasen så slutar det ibland och ibland inte. Den går som en klocka på tomgång och den är pigg i övrigt. Är det någon som har några ideer? Drivlina, tändning, bränsle? /Stefan | |
|
Hej ! Intressant, jag har exakt samma fenomen på min 320i-87, dvs rycker väldigt lätt vid krypkörning, och hela bilen nästan hoppar fram och tillbaka, men frikoplar man eller gasar på så försvinner fenoment. Bilen, går precis som din klockrent på tomgång och det är inga problem i andra farter. Jag tror det är drivlinan som är i dåligt skick, men jag är ju defintivt inte säker. Jag pratade med en BMW-mekaniker och han kunde inte heller säga vad som var fel. Jag tycker min E30 klonkar väldigt mycket från den barkre delen av bilen och tror att bakväxeln har sett sina bästa dagar. Vid uppmätning av spel mellan ingående axel till bakväxeln och vänster bakjlu är spelet ca 1,5 cm, men om det sedan är för mycket eller normalt har jag ingen aning om. min bil har rullat ca 34 500 mil. Jag har för avsikt att försöka leta lite fel nu under semestern och hittar jag något leder som till det bättre skall jag höra av mig. \\ Anton 34500 mil, men |
|
|
Jag ska kolla spelet imorgon oxå. Jag ska även se över hardyskiva mm. Min har gått 29000 mil. Men det viner inte speciellt mycket från bakaxelklumpen. Det brukar ju göra det på dessa bilarna annars. /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.