AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.413

Slö M5 e39?

Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Tjena,det är så att jag har köpt en m5 e39 för några veckor sen,problemet är att jag tyckte att den va en raket i början o nu börjar jag bli mer o mer besviken,kan det va att bilen är slö eller det är bara i min fantasi att jag har inbillat mig något eller förväntade jag mycket mer av bilen.Nån som har någonting o säga om detta här skulle jag vara tacksam.Bilen i övrigt är i mycket bra skick 7 tusen mil på mätaren och jag är den andra ägaren.Tacksam för svar
Jag har precis haft min bil inlämnad pü reparation hos BMW. Dom bytte en solenoid till VANOSen samt en luftmassemätare, och det rolliga är att bilen är helt död efter 4000 v/m om man jämför med tidigare. Den är som en püse nötter. Tycker den r helkass nu. Vad göra?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Trasiga katalysatorer kanske?

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Jag tror att det är luftmassemätarna. Testa gärna med två nya (köpa eller prova någons) innan du gör något annat.
Använd [ Sök inlägg ] där hittar du mycket info angående liknande problem.
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
känner ingen som har en m5a,vilka symtom kan dåliga lmm ge?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Denna länken reder ut en hel del,
Länk

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
jag har inga symtom nämda i länken,kan det va nåt annat som kan göra bilen slöare?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Trasiga katalysatorer.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Notera att bilen var mycket mer aggressiv innan dom bytte LMM och Solenoid. Jag fick tillbaka en 530i. Min M5 snodde dom.
Njuren
Ahmo: Man ska aldrig träffa sin hjälte

BMW - i nöd och lust?
Har de gjort bilen sämre får verkstan rätta till det,gratis. Punkt slut!
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Njuren:Det har du rätt i man blir bara besviken
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Undrar om det finns någon med samma bil i Helsingborg-Malmö området som skulle villja ta mig på en tur,kanske bilen är helt frisk men bara jag förväntade mig lite för mycket
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
ahmo.. man brukar bli van effekten efter några dar.. så är det med allt.. bästa man kan göra är att sätta sig i en annan bil då känner man vilken otrolig skillnad det värkligen är:-)

100% Original
Länk
BMW M3 Din dröm - min vardag

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.