|
|
|
|---|---|
| är det nått som går att fixa eller måste kablarna bak bytas ut? | |
|
Lyssna samtidigt som du kör upp/ner. Låter det så prova att trycka för hand. Den kan ha "hoppat ur". Låter det inte så kan det vara så enkelt att en sladd har lossnat. Ta bort spegeln och mät spänningen i kablarna. Finns det ström så köp en ny motor till spegeln. |
|
| hur tar jag bort spegeln, rycker jag bara loss den? | |
|
Lånar tråden lite... Min e46:a har elektroniskt-infällbara backspeglar som funkar bra när man fäller in dom, när man däremot skall fälla ut dom igen så fortsätter höger spegel ända ut så spegeln står böjd utåt medans vänster spegel stannar där den ska. För att få den att stå rätt så får man hålla emot spegeln när den är "rätt" och då stannar motorn att dra den av nån anledning. :/ Undrar därför om detta är något någon har råkat ut för eller vet hur man kan åtgärda? eller hur man plockar isär spegeln för o se om nått ser fel ut :). |
|
| Så var det på min gamla E-36:ai iaf. Ring en bmw-verkstad och fråga! | |
|
Fredrik H// Ungefär samma problem har jag, tillskillnade från dig så viftar speglarna ut och in, ungefär som öronen på en elefant. Jag lärt mig att låta bli och fälla in dem med knappen. Det är ett helvete och få de tillbaks samtidigt. :) ------ Länk Länk |
|
| Grodan: Japp, har också lärt mig att låta bli, fast ibland kommer man åt knappen av misstag och dels vill jag att alla funktioner skall funka som dom ska :P | |
|
bmw_patricia: Är det nya speglar som har monterats eller är det ett fel som har dykt upp av sig själv? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| fel som har dykt upp av sig själv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.