|
|
|
|---|---|
|
Jag var ute igår kväll med bilen och blir stoppad av polisen, när jag stannar så frågar de varför jag kör med dimmljusen kombinerat med "halvljuset" dvs angel eyes:en. Då säger jag att angel eyes:en är mina parkeringsljus som jag kombinerat med dimmljusen. (Enligt lag får man kombinera parkeringsljusen med all annan belysning.) Då visade jag polisen att när man vrider ljusknappen till läge två så är det halvljusen som är på dvs projektorerna, och de får man inte kombinera med dimmljusen. Han sa att han inte var säker på de och bad mig genast att slå av dimmljusen och bara köra med angel eyes:en. Om mina angel eyes är parkerings ljus så har han begått tjänste fel efter som att han har sagt att jag ska köra med dem på. (Enligt lag får man inte köra med endast parkerings ljusen på, om man inte kombinerar dem med annan belysning) Jag vill veta om mina angel eyes är parkerings ljus eller ej? Vad annars skulle vara min parkerings ljus om inte angel eyes:en är de? Blir IRRITERAD över att polisen ska stoppa folk för onödiga saker medans det finns MYCKET andra viktiga saker de kan ägna sig åt som t.ex. ta fast rattfyllerister! "BMW, När Du Älskar Att Köra" | |
|
Dom är troligen just ingenting då dom troligen inte är E-märkta... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
De stämmer bra de, angel eyes är parkerings ljusen! ///Schumi |
|
|
Gasar-Magnus: Dom är e-märkta. angel eysen måste ju vara parkerings ljusen eftersom att det inte finns så mycket annat att välja på som parkerings ljus . _Schumi_: Altså får man kombinera angel eyes:en(parkerings ljusen) med dimmljusen? "BMW, När Du Älskar Att Köra" |
|
|
Är dom E-märkta är det ju tveklöst OK Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Kombinationen parkeringsljus och dimmljus får endast andvändas under dagtid, alltså när det är soligt och riktigt ljust ute. Rätta mig om jag har fel. Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
markus00 |
Får man köra med dimljus och parkeringsljus även på kvällstid när det är mörkt eller är det bara när det är ljust? |
|
som Dragolito sejer så får dom bara användas (i den kominationen) när det är dag. o polisen bedömmer när det är skymmning. gäller även om man kör i stan med gatbelysning!!! mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Dagsljus skall råda ( dvs inget med klockan att göra utan dagsljus är ordet som gäller ( tänk Midnattssol, tänk regning noveber dag) för att dimljus skall vara OK som varsel ljus Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Angeleyes är att betrakta som positionslykta/parkeringsljus. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
MpFire: Var har du fått tag på E-märkta tredjeparts angeleyes? Mest nyfiken eftersom ingen annan har hittat det. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Hejda er nu....... Klart som fan att det inte skall vara eller måste vara dagsljus för att få köra med dimmljus + park/angeleyes...... Så ni tror inte att dimma kan uppstå under dygnets mörka timmar, och vad kan det vara tänkt att just dimmljus skall användas till......? Alltså, är det dimma eller liknande siktförhållanden (kraftigt snöfall snörök ex.) så får du använda dimmljus + parkering om behov finnes, oavsett vilken tid på dygnet, dagsljus eller ej. Råder inte dessa förhållanden så får man bara ha dimmljus + parkeringljus istället för halvljus då dagljus råder, för alla andra ljusförhållanden skymmning mörker m.m. så skall halvljus + parkering användas. Dr Tinnitus |
|
|
Doktorn:Givetvis !! Det trodde jag var uppenbart och självklart för alla och envar Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Dimmljus! När de lyser som allra bäst är dom totalt värdelösa.Eller är det för det ser ballt ut man har dem påslagna vid dagtid/skymmning??Skulle själv vilja ha det kopplad som det var på en Volvo 740 jag hade för längesedan att när jag slog på helljuset så tändes spoilerljusena som hjälpstrålkastare,hjälp å hjälp det lyste upp kanterna ytterst lite. mvh |
|
|
Nu rör sig ju inte diskussionen kring huruvida man kan använda dimljus eller inte.... Utan snarare om angel eyes klassas som parkeringsljus eller om de kanske lyser lite för starkt... Men det har vi fått ett alldeles utomordentligt svar från Jesperado om redan. Spåra inte ur med ännu en dimljus-diskussion, det finns en separat tråd om det. (Jag kommer ihåg runt år 2000 så startade jag en mycket livlig debatt på bmwpowers mailinglista om just dimljusen, finns lite för många åsikter för att det inte skall urarta) /M |
|
|
Darklight>>Sorry,förövrigt borde alla veta att det krävs E-märkning på alla eftermarknadsljus för att de ska vara godkända mvh |
|
|
Hur som hellst har jag fått svar på min fråga som var : om angel eye:sen klassas som parkerings ljus å de gör de, Mitt strålkastar hus satt på bilen när jag köpte den är e-märkta. Tack för alla svar! "BMW, När Du Älskar Att Köra" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.