|
|
|
|---|---|
|
Vad ska man tänka på när man tittar på en 318i -89.? skulle också vilja ha förslag på länkar på just denna bil!! Tacksam för svar??? | |
| Hej du kan kolla på Begagnatguiden där hittar du lite information.... | |
|
Tänk på: Sliten kam? Över 20k utan byte av kam = byte snart (Bilar som inte fått oljan bytt tillräkligt ofta kan åka på ett kambyte redan vid 10k!!!). Lyft på ventilkåpan och inspektera kammen. Tickjludet (och jag skriver INTE eventuellt framför) behöver inte komma från en sliten kam, kommer oftast från spridarna (och det kan man ju leva med). Rostiga dörrar och skärmkanter? Hur är det med bromsarna? Riv gärna isär trummorna bak och kolla. Varvar den till varvstopp utan problem? Hur är det med dämparna? Kolla de bakre dämparnas övre infästning. Kolla så att instrumenteringen funkar som den skall, är ibland glapp. Är styrväxeln glapp? Det är väl en del vanliga fel på 318 e30. Jag har själv en -89 och har råkat ut för allt det jag räknade upp... Men jag var dum nog att köpa bilen utan att titta på den så noga. I övrigt så är det en toppenbil. Rolig att köra, billig i drift, lättmekad och värkar vara slitstark. Min går nu helt perfekt, det enda viktiga som fins kvar på den att göra är lite rostlagning och en omlackering. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.