AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
564

En bils historik

Go
393
Golddigger
G11 730d -16
Kom att tänka på att många passar på att skriva vad en bil har använts till eller ägts av tidigare och tror att det ska vara ett "plus", t.ex:

Fd demobil: Har vid flera tillfällen plågats av folk som absolut inte haft råd att köpa den.

Köptes ny av en tysk läkare eller direktör: Okej, han köpte den för att sedan köpa en ny likvärdig bil om ett eller två år, så han behöver inte pedantvårda eller söndagsköra den för att ha råd med en ny.

Har ägts av en BMW-mekaniker: Skomakarns barn har alltid dom sämsta skorna.

Det behöver ju inte alltid vara så som jag skriver, men dom tankarna kommer alltid upp när jag kollar på annonser. Någon som håller med?
Jo... Det gäller att titta på det man köper, inte stirra sig blind på dokumentationen.
Mina bilar har spännande ägarhistorik som du säkert kritiserat rejält ;)

540 - Tysk direktör född -35, därefter kvinna född -63
530 - Ett finansföretag i Malmö som omreggat bilen 4 ggr (!) under olika namn.
Z3 - En amerikansk pensiönär som körde bilen i ett år

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
E38B12: Haha, dom är säkert fina endå :) Det jag menar är att folk tror att deras bilar är topp-ex PGA historiken :P Måste passa på att säga det, din 540 är en av dom finaste E34:or jag sett!

Jag var och kollade på en A8 förut som hade ägts av en pedantisk guldsmed som hade varit väldigt noga med den. Det var ett av dom risigaste exemplar jag kollade på. Repor överallt och tickande motor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.