|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
tja mugge. har du möjligen en länk till hur kablarna ska sitta som sitter på högra sidan av kylaren till värmekontakten. kablarna har färgerna: lila/svart, Brun/svart, svart/vit. |
|
|
Tjena. Går alldeles utmärkt att dra husvagn med BMW. Min bil drar ca 1 liter milen med våran Sävsjö på 1500kg efter. Vridmomentet i dieseln är underbart. Omkörningar blir ett nöje! Bättre att ha än att önska sig |
|
|
Jag har dragit vagn med Volvo V 70 Glt innan BMW´n och det är inte lönt att jämnföra. Det är hur kul som helst att dra med BMW´n. Förbrukningen kan man påverka själv, i mitt fall har jag steptronic vilket innebär att man kan utnyttiga motorn på ett mer effektivt sätt. Min förbrukning ligger på 1,1 till 1,4 L / mil. och inte alltid i laglig hastighet. // Martin Alla med husvagn skulle få prova nöjet med BMW. |
|
|
Hejsan, Jag drar en KABE Royal 730 (totallängd 8,5 m enligt registreringspapprena), totalvikt 1800 kg, med vår 525:a och det går utan problem. Gillar motorns vrid och styrka. Under sommarens resor så drog den 1,25 l/ milen under en 400 mil lång resa i Norden. |
|
|
Hejsan! Jag drar en Polar 620 med min BMW530 med steptronic, går ganska bra om man rullar på lite vill gärna slira lite mycket i lådan annars. Drar ungefär 1,2 l/mil i snitt. Linkan. |
|
jimmy/bmw |
ingen som har en 330/325 xi eller 330 xd e90 och dra husvagn eller duligt skulle nämligen vilja vet vad en sån dra med 1500kg på kroken ! |
| jag drar husvagn med en 525 -95 en sollifer 500 och den drog 1,25 med ac:n igång i somras det är väl samma motor fast tyngre bil. men om ni monterar dit drag på en bil så göm inte att kolla om ni ska byta till förstärkta fädrar bak annars så kan det bi dyrt med bakdäcken det har jag fått erfara. min bil hade inte förstärkta fjädrar och jag nötte däcken snett | |
|
Har inrte haft några problem med mina bimmers när jag dragit husvagn. Första bimmer drog jag med 530ia 93 med en Kabe Safir 570 -82 som vägde 1450kr. Den drog relativ mycket runt 1,6-2,0. Behövde inga hårda fjädrar eftersom bilen inte säckade ihop. Kanske för att det var boggie vagn? 328ia touring 97 som då hade m-chassie var mycket trevlig att dra med. Då drog jag med en Kabe Safir 590 XL -90 1500kg. Automaten ville gärna växla så fort en liten uppförsbacke kom. då fick man köra i sportnen eller i 4an. på plant väg gick det kanon. provade någon gång lite högre hastighet och det gick som på räls. På mera plant väg typ motorväg kan man läga i vinteläget för då växlade den inte så ofta. Första gången drog den för mig 1,6 innan man lärde sig hur lådan fungerade. Sedan kunde jag köra utan problem runt på 1,3 med kliman på och då brukar jag köra lite fortare vad man ska köra dvs runt 90-95. Körde man lagligt då kunde man komma ner till 11,5-12.0 som lägst men då var det inte roligt och tog längre tid att köra längre sträckor. Obs kunde dra 1600kg på b-kortet. 540ia touring har inget dragkrok (som vanligt har jag fått eftermonterat dragkrok på alla bilar jag ägt) så det får monteras när man köper ny vagn och då blir det större vagn...upp till 2000kg är tillåtet! MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.