|
|
|
|---|---|
|
Försöker lackbättra lite här och där. Men det blir så förbannat svårt med klarlacken. Sprayar jag för långt bort blir det inget alls, för nära så börjar det rinna... När jag sprayar längre ifrån, kan man polera det till en fin yta eller hur gör man? Det blir liksom lite korniigt när jag kör... Kom allt för nära precis o det löste upp grundlacken...ser inge vidare ut just nu:-( *BAWORAK* | |
|
Kör på långt avstånd och sen nör de väl torkat in så polerar du upp ytan med maskin å vax! De blir kanon! Lycka till --- King of the road |
|
bustorp |
Vax kommer du ingenstans med. Använd fin rubbing.......... 30-40 cm avstånd och flera lager med lite tidsmellanrum. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Håller på som bäst att ta lite smårost nere vid dörrkanter och hörn. Ruskigt nervöst då man inte vill att det skall se dåligt ut efteråt. Jag har försökt med blästerpistol men övergått till dremmeln istället. Tyckte att det var svårt att få det bra med blästerpistol när jag var i hörn och kanter hela tiden. Fråga: Måste man använda sig av klarlack efter man lackat på grundfärgen? eller fungerar det utan. |
|
mani |
för de första så då man lackar klarlack så måste de bli blankt då man lackar,presis mitt imellan rinning och matt de ska som flyta ut,för de andra så måste man blästra rost,annars kommer rosten alltid tillbaka,med egen erfarenhet,M,V,H magnus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.