|
|
|
|---|---|
|
Ja, Som rubriken lyder så hoppar min tempmätare, från mitten till nästa snäpp, till rött, ner på mitten osv. Vad kan det bero på? När man kör bilen på morgonen när den är kall så rör sig inte tempmätaren det minsta, alltså den "fastnar" under det blåa, den är död så att säga, tills man kör i ett Gupp eller knackar till på mätaren, då rycker den upp sig till sitt rätta läge, för att sen börja hoppa.. Det är inte ALLTID den hoppar sådär, men rätt ofta. hjälp mig, är orolig :-( | |
|
Tyvärr klassiskt fel på E30. Har likadant själv. Mkt intresserad om någon har något bra svar. E |
|
|
Är det inte dom där SI-batterierna som folk pratar om? Du märker inget annat fel på instrumenten? Typ att förbrukningsmätaren är seg/inte funkar, eller att Inspection-lampan lyser konstigt. |
|
|
Alla instrument fungerar klockrent förutom just tempmätarn. Felet bör väl sitta i mätarhuset för den brukar rätta till sig när man brukar våld. Jag ska ta och mäta spänningen på de där batterierna, så att man antingen kan utesluta eller byta dem => Om de visar sig vara OK, vad kan då vara fel? Någon glappande kontakt ? Vart sitter tempgivarn nånstans? |
|
parolof |
låter mer som ett mekaniskt fel än SI batterierna |
parolof |
glömde........hade ett liknande fel på min MGB's oljetryckmätare, det var nålen som tog emot glaset på mätaren |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.