|
|
|
|---|---|
|
Detta är ett mycket omtalat problem på detta forum men har inte hittat någe som mitt. Har vibrationer som börjar vid 90 å håller i sig mer eller mindre upp till 140 och bara i dessa hastigheter. när det vibrerar som mest är vid 120. Men det är inte alltid det vibrerar och det vibrerar olika mycket. ibland jätte mycket, ibland bara lite grann och ibland inget alls. Det känns i stolarna, inget i ratten. har bytt skivor å belägg fram pga att dom var skeva för ett tag sedan å trotts puttsande å smörjande av ok å lite här å där så gnisslar dom. vet även att mina fälgar på höger sida inte e riktigt runda. har provat med vinter däcken och då försvann vibrationerna lite men tendensen finns där och skulle det varit fälgarna så borde väl vibrationerna vara där konstant.? någon som kan hjälpa mig? | |
| Hade samma vibrationer som du mellan 90- 130 km/h ibland mindre ibland mer. Detta berodde i mitt fall på just att en fälg inte var rund. Att det ibland är mer eller mindre har kanske med nån centrifugalkraft att göra, vem vet? Problemet förvann dock när fälgen riktades. Hade som du inga vibrationer alls i övriga farter. Så var det i mitt fall, men det är ju lite skumt att du har dom vibrationerna med vinterdäcken också?? | |
| Har samma problem, men mina vibbrationer börjar vid 80 och slutar vid 90. Har funderat jävla mycket på detta då jag hade samma problem med min 520. I det sistnämnda fallet så visade det sig vara en fälg som var nästan 1 cm skev. då detta åtgärdats så fanns det antydan till vibbrationer, så de gick inte bort hel och hållet. Detta problem är tydligen jättevanligt på dessa bilmodeller. Var på däckverkstan häromdan och balanserade mina 17tummare på 525an i hopp om att det skulle sluta vibbrera, icket. Tokfan på firman lyckades göra saken värre. Drog tillbaka o bad dem åtgärda skiten. Han hade satt dit fel plastdistanser mellan fälgen och där den sitter fast. Kara-fan skulle ha betalt en andra gång då han plockad bort distanserna o satt tillbaka dem gamla, vilken jävla lirare alltså, dit drar jag inte tillbaka. Problemet återstår alltså, får se hur det blir nu när jag håller på att byta klossar o skivor runt om. | |
|
Nasdaq... hoppas du inte betalade för ditsättningen av dom gamla... Finns ju trots allt konsumentregler och garantier på arbete som styr deras reparatior. Dessutom var det ju mekanikern som gjort fel från början. Jag har samma problem på min bil men bara mellan 80-90... Hjulen är balanserade och ok i övrigt. Får min navringar bytta imorgon så hoppas det hjälper. Glida´utan att höra motorn e guda gott. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.