|
|
|
|---|---|
|
Jag måste få hjälp med översättning av två ord. Slike och husk....vad betyder det på svenska, vet ni? Annars kan ni ge en förklaring på vad det innebär. Alla som vet är naturligtvis välkomna att svara. Snälla, ta bort tråden först när svar kommit. Jag skriver i tråden när jag sett svaren, så den inte tas bort för tidigt. Jag vet att det är OT. Flåklypa | |
|
På danska gäller iaf att husk = kom ihåg så det kanske är samma på norska? /Micke |
|
|
Låter som att det stämmer. Jag har beställt däck från däckonline, men jag vill vara säker på att det finns lagersaldo innan jag för över pengarna. Som svar på detta fick jag detta mail. "Vi har slike dekk på lager nå. Vennligst husk og skrive inn RDnr. på overføringen. Vi skal sende dekk til deg når vi bare får bekreftelse fra banken at beløpet er overført til våre konto. Vennligst gi meg beskjed hvis det er forsatt noe galt. Takk på forhånd. Ha en fin dag." Flåklypa |
|
|
Vi har sånna däck på lager nu. mh Länk |
|
|
Och då gissar jag att slike betyder "såna" eller "dessa". /Micke |
|
|
"Vi har dessa (?) däck på lager nu. Vänligen kom ihåg att skriva in RDnr (vad det nu är) på överföringen. Vi skickar däcken till dig...osv Vänligen ge besked om det fortfarande är något fel. ......" / Joakim Länk |
|
|
Jag vill vara 100% säker på att slike betyder sådana och inte "inga" eller liknande. :-) Flåklypa |
|
|
Det är svårt som fasen att hitta någon översättningslänk mellan svenska och norska också...det är ju i stort sätt samma språk. Flåklypa |
|
|
Det står exakt: Vi har såna däck i lager nu. Var vänlig kom ihåg att skriva in RDnr på överföringen. Vi skickar däcken till dig när vi får bekräftelse från banken på att beloppet är överfört till vårt konto. Var vänlig och ge mig besked om det forfarande är något som inte stämmer. Tack på förhand. Ha en bra dag" And for the record så är det ingen vidare norska det där .. kunde jag gjort bättre ;). //Dennis - utvandrare. |
|
|
Flåklypa: du vet om att däckonline finns i sverige med va? :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Jag beställde från dackonline.se, men dom har semester på den svenska kundtjänsten så svaret kom på norska!? Hur f*n kan en hel kundtjänst ta semester samtidigt? Tack för svaren iaf...för min del kan tråden tas bort. Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.