|
|
|
|---|---|
|
Hej som jag skriver så undrar jag om laddningen kan ställa till med att bilen går dåligt !om jag kör full fläkt alla lysen på så märker man ju att tomgången blir väldigt dålig.. var ut til någr bekanta igår och när jag åkte hem så märkte jag att instrumenten som trippmätaren siffrorna lyste starkare ju mer jag varvade och när jag stannade vid rödljusen och sto på tomgången så lyste dom svagare så när jag kom fram till garaget så provade jag att sätta på allt lysen helljus stereon full fläkt och såg då arr tomgången var nere på 550 ungefär så nu funderar jag på om det eventuellt kanske kan vara laddningen som spökar regulatorn eller nåt i den stilen slut på kolen kanske .. men laddlampan blinkar ej eller lyser vet inte när den börjar lysa när den indikerar dålig laddning | |
|
Förmodligen är laddning ok, eftersom du får starkare lysen vid varvning, däremot har du urladdat batteri! Bytesdags? Anledningen att tomgången sjönk var att du förbrukade så mycket ström som inte fanns i "resvoaren" batteriet, så generatorn fick försörja, dvs ladda fullt! Generatorn ska bara "fylla på" batteriet Kolla så du har laddspänning till batt, kan ev vara brott på kabeln |
|
| Ok .. när jag mäter på batteriet hur mycket ska man då ha där..är det 13 någonting?? | |
|
Om du mäter över + - på batt.. så minst 12,5 med motor avstängd, och med motorn på så ska det öka till lägst 14,0 men gärna 14,4 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.