AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
464

värme kontakt på kylaren?

hej allihopa.

Är det nån som vet hur kablarna ska sitta på värmekontaken som sitter på höger sida om kylaren??? det är 3st kablar som kommer troligtvis från ac-fläkten. kablarnas färg är: Lila/svart, brun/svart, svart/vit. kontakten har tre stift.

alla svar mottages.
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Aha, det är den kabeln jag körde okopplad i ett halvår...Min ac funkade vid det tillfället men har lagt av troligtvis pga läckage...Men vad är den kontakten till för egentligen, det funkade ju utan den.....
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Kontakten/givaren känner av temperaturen på kylvattnet i kylaren, blir kylvattnet för varmt startar fläkten framför kylaren för attt kyla ner skiten helt enkelt. Många kyl/kyalre blev det å.. :-)

__
BMW - When you need power and comfort.
hej limpur.

vet du hur kablarna ska sitta ochså eller???? eller har du en länk till dom visar hur dom sitter och i vilken ordning....
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Här borde du kunna luska ut hur dom ska sitta. Är på ryska eller nåt men det går :)
Länk
hej cypherx.

du har ingen bild på värmegivaren och kablarna istället. kunde inte läsa ut nåt av det där.
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Nej, tyvärr...men om du kan luska ut vilket stift som är jord så skall den bruna va på det stiftet. Svart/grå skall sitta på stift 3 (om givaren är märkt och går att läsa av) och violett/grå till stift 2. Detta enligt schemat på länken i alla fall...
Det enklaste är ju om jag orkar gå ut och kolla på min, borde ju va samma. Ska se sen om jag kommer ihåg det..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.