|
|
|
|---|---|
|
hej allihopa. Är det nån som vet hur kablarna ska sitta på värmekontaken som sitter på höger sida om kylaren??? det är 3st kablar som kommer troligtvis från ac-fläkten. kablarnas färg är: Lila/svart, brun/svart, svart/vit. kontakten har tre stift. alla svar mottages. | |
| Aha, det är den kabeln jag körde okopplad i ett halvår...Min ac funkade vid det tillfället men har lagt av troligtvis pga läckage...Men vad är den kontakten till för egentligen, det funkade ju utan den..... | |
|
Kontakten/givaren känner av temperaturen på kylvattnet i kylaren, blir kylvattnet för varmt startar fläkten framför kylaren för attt kyla ner skiten helt enkelt. Många kyl/kyalre blev det å.. :-) __ BMW - When you need power and comfort. |
|
|
hej limpur. vet du hur kablarna ska sitta ochså eller???? eller har du en länk till dom visar hur dom sitter och i vilken ordning.... |
|
|
Här borde du kunna luska ut hur dom ska sitta. Är på ryska eller nåt men det går :) Länk |
|
|
hej cypherx. du har ingen bild på värmegivaren och kablarna istället. kunde inte läsa ut nåt av det där. |
|
|
Nej, tyvärr...men om du kan luska ut vilket stift som är jord så skall den bruna va på det stiftet. Svart/grå skall sitta på stift 3 (om givaren är märkt och går att läsa av) och violett/grå till stift 2. Detta enligt schemat på länken i alla fall... Det enklaste är ju om jag orkar gå ut och kolla på min, borde ju va samma. Ska se sen om jag kommer ihåg det.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.