AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
780

Liten fläkt i klima panelen

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Det finns en liten mycket liten fläkt i klima panelen och den är väl till temperaturen sensor eller?
Nu är det så att den ska väl snurra när bilen är igång emn min gör det inte! Vad kan det vara för fel?

MvH Bmw 4-ever
ja
294
ja73
530dA X-drive Touring -13
För mycket damm och smuts som håller fast fläkten. Plocka isär och rengör. Kanske kan du prova med tryckluft och dammsugare först för att slippa lossa klimapanelen.

/Jonas
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Min snurrar på som ett litet bi :)

Frågan är vad den har för uppgift? Har inte riktigt klurat ut det..
vad ska den sitta annars?? i klima panelen? har på min den som har två små rattar som man ställer in temperaturen och sedan finns en liten håll med rafflar är det som ska den lilla fläkten sitta?

MVH
MAuricio

Mauricio
Så nu har jag läst lite och kommit fran att det ska sitta en liten fläkt som suger in kupe luft. Jag har inte märk någon surrande ljud i kupe eller annat. Hur ska den egentligen vara på? när man startar bilen bara eller när man öppnar dorrarna??

Skulle vara kul att höra vad ni andra med e36 Ac, inte digital utan den med dem två rattarna där man ställer in temperaturen fungerar alltså själva fläkten funtionen!!

Mauricio
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag har för mig att den ska snurra hela tiden så snart du vrider om nyckeln. Sen sa den gå några minuter efter du har stängt av bilen! Tror att det fungerar lika på alla modeler.
Finns det någon beskrivning på hur man tar ut digital kliman?

MvH Bmw 4-ever
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag har reparerat ett ansenligt antal klimapaneler till e36 och gemensammt för alla är att det är rejält med damm i fläkten och framför allt i "insuget" till fäkten där den lilla temperaturkänsliga komponenten sitter.

Är nog inte fel att öppna upp och göra rent ibland.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.