|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena! Vad är det bästa sättet att få bort alla fluglik från fronten och sidospeglarna, utan att repa bilen? Säg inte att man skall ta bort dem medan de är färska, det är försent ;) / Dredd | |
|
Dredd: Det finns ett bra medel från Turtle som jag varmt kan rekomendera, finns på din närmaste mack. |
|
|
Spring och köp senaste Fyndbörsen (nr 14-15) och läs minitestet jag gjorde där om just småvillt i fronten. :-) Finns i butik till 20/7-05. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Turtle Insect Remover har fått bra kritik i tidigare tester och även jag är nöjd med det. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Flugsvamp funkar bra. | |
|
Gaaa!! Ta inte flugsvampen på lacken!!! Turtles Insect Remover i komination med högtryckstvätt funkar ypperligt!! Var iväg i Båstad igår kväll efter resan upp o ner i lagom inspirerande fart så kunde jag nästan inte se ut genom rutan när jag kom hem. En runda med Turtle insect remover och högtrycken så fanns det inte ett lik kvar någonstans =) Obs ta ej det på varma ytor och låt inte det torka in i lacken... Länk |
|
|
Använder BMWs polish, funkar helt ok. Keep your distance! |
|
|
Låter som de där Turtle-medlet funkar bra. Men hur går det med vaxet om man har vaxat bilen? För de finns ju mycket grejjer å spruta på bilen om man vill ha bort flugorna. Men vill man samtidigt ha kvar vaxet så blir de lite svårare :) |
|
|
Testar turtle-medlet. Tack för alla svar! |
|
|
Turtel är överlägset. Det enda medlet som funkar riktigt bra tycker jag. Spraya på och blås av med högtrycken. Klart. Vi använder det på jobbet där går bilarna runt 50mil per pass. Och svampar en gång i veckan och bilarna ser alltid bra ut. 400-500mil i veckan, mycket insekter blir det :) |
|
| Vanligt biltvättmedel och mjuk handborste har alltid funkat bra för mig. Givetvis med generös spolning före och efter. Visst tar det en stund, men priset är oslagbart... | |
|
Någon här tipsade tidigare om att man skulle låta en stor blöt frottéhandduk ligga över fronten en stund, så att liken blir mjuka och goa. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
bustorp |
En j--la stor frottéhandduk får det bli. Och 2 små till backspeglarna..... Skämt åsido, idén funkar nog men det tar en stund. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
bustorp |
Turtles funkar kanon som 1BJÖRN säger. Vad gäller lackskyddet så får framtiden utvisa. Det pärlar sig kanske lite sämre men glansen försämras inte ett dugg på min. Nu ska vi läsa vad Micke Olsson har kommit fram till i FyndBörsen...... "Ödmjukhet inför kunskapen" |
bustorp |
Resultatet från FyndBörsen liknar det här på forumet....Turtle. Kul att Turtle är riktigt bra på något...;=) "Ödmjukhet inför kunskapen" |
| Jag har sett skator stå och picka i sig flugor från bilfronter så det kan ju lösa sig automatiskt om du parkerar i ett fågelrikt område. | |
|
Av en slump upptäckte jag att Turtle´s högtryckstvättmedel funkar mycket bra att avlägsna flugfän från bilen. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
Turtle Powerwash heter det. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
Vaxar hellre bort insekts märken än att använda turtle's insekt borttagare, det känns som att vax hinnan slits hårt med detta medel. Men det kanske bara är jag som upplevt det. Mvh //Sibbe Länk |
|
|
JAg tror inte att vaxet slits nämnvärt, insect remover funkar ju bara på organiska grejor som fluglik, fågelskit osv, precis som asfaltsborttagning enbart funkar på petroleumprodukter. Kör själv med Turtle insect remover och tycker den är bra, kör man bara med tvättmedel och svamp så får man ju gnida läääänge och hårt och då kan nog vaxet försvinna :) Min bil: Länk |
|
|
ALLT handlar om att få något fuktigt att stana på lacken och lösa upp liken, hade man fått vatten att stanna så hade det säkert gjort jobbet bra, men insektsmedelen, har ju en skummande effekt, som stannar kavr och mujkar upp flugliken.. så det med handuk är nog inte dumt, om man har tid o tålamod.. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.